معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر قزوین پیشرو در تدوین بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده است و رکورد صدور پروانه ساخت در کشور شکسته شده است.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری کلان شهر‌های ایران گفت: موضوع بازآفرینی هر شهری با شهر دیگر متفاوت است و باید متناسب با هر شهر و محله بسته تشویقی تدوین شود.

وی اضافه کرد: آئینی توجه به محرومیت زدایی را از اهداف اصلی اجرای طرح بازآفرینی شهری اعلام کرد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در هیچ دوره‌ای به جان انسان‌ها توجه نشده است.

آئینی در ادامه با بیان اینکه توجه به جان انسان‌ها اصلی‌ترین موضوع است گفت: راهبرد اصلی ما شتاب بخشی در حوزه پایدار سازی است.

خدمات زیربنایی از جمله حفاری و بحث شبکه‌های آب و برق از دیگر اولویت‌های برنامه‌های کاری شهرداری‌ها بود که آئینی به آن اشاره و تاکید کرد.

آئینی در ادامه بیان کرد: برای رسیدن به شاخص‌های استاندارد حداقل باید ۹ هزار و ۵۰۰ واحد بسازیم.

وی در ادامه تاکید کرد:هم وزارت راه و شهرسازی و هم شهرداری‌ها ملزم به رعایت قانون جهش تولید مسکن و برنامه توسعه هفتم هستند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد:در بند الف برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که اراضی و املاک شرکت بازآفرینی و وزارت راه تهاتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:ما بافت فرسوده را سوار قطار نهضت ملی مسکن کرده ایم.

آئینی در ادامه عنوان کرد:بسته تشویقی خاص در ۶۳۰ شهر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: برای بافت تاریخی طرح حفاظت خاص در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر در ادامه تاکید کرد:هر ساخت و سازی نباید در بافت فرسوده تصویب و تایید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار