فرماندار مشگین‌شهر از شروع برداشت برنج از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

شهرام محمدی گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و وفور آب پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار تن برنج سفید از شالیزار‌های منطقه مشگین‌چای و اهرچای استحصال شود.
فرماندار مشگین‌شهر افزود: پارسال به دلیل وقوع سیل شالیکاران این شهرستان تمام محصول برنج خود را از دست داده و خسارت‌های زیادی متحمل شدند.
به گفته او، امسال در سایه حمایت‌های دولت به‌رغم محدودیت‌های تامین آب کشاورزی و نیز محدودیت‌های کشت برنج برای جبران بخشی از خسارت‌های کشاورزان هم از منابع آبی شهرستان و با هماهنگی مسئولان حوزه آب آذربایجان شرقی آب کافی در اختیار شالیکاران این منطقه قرار گرفت.
محمدی افزود: در سال زراعی جاری با رهاسازی به موقع آب از سد‌های ستارخان اهر و سد احمد بیگلو مشگین‌شهر شالیزار‌های شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه نشدند.
به گفته فرماندار مشگین شهر رقم غالب برنج در شهرستان مشگین‌شهر علاوه بر برنج محلی، برنج نوع هاشمی و دم سیاه کشت شد که از لحاظ عطر و طعم زبانزد عام و خاص است.
او افزود: به دلیل استفاده نکردن شالیکاران از هر نوع کود و سموم شیمیایی برنج عمل‌آوری شده در این شهرستان کاملا ارگانیک است و مشتریان فراوانی دارد.
محمدی گفت: با مشارکت بخش خصوصی ۲ کارخانه مدرن برنج‌کوبی در منطقه راه‌اندازی شده و شالیکاران از ارسال محصولات خود به کارخانه‌های برنج‌کوبی شمال کشور بی‌نیاز شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.