شهردار تبریز از ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی پس از احداث ۷۲۰ کیلومتر فیبرنوری در این شهر خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان در جهت اشتغالزایی و بکارگیری از نخبگان در حوزه‌های مختلف بهره جست.

 هوشیار در جریان بازدید از شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش فناوری در بهبود حوزه‌های مختلف مدیریت شهری اظهار کرد: در عصر فناوری و اطلاعات نوع نگاه و رویکرد شهرداری‌ها نسبت به فناوری‌های دانش‌بنیان در کشور می‌تواند نقش کلیدی در تحولات شهری ایفا کند.

وی با بیان اینکه نگاه کلان به مدیریت شهری صرفا در حیطه خدماتی محدود نیست و ضرورت دارد مدیران شهری در تغییر نگاه و انطباق با نیاز‌های نوین جامعه پیشرو باشند افزود: بهره‌مندی از فناوری‌های دانش‌بنیان علاوه بر ارتقای بهبود کیفیت خدمات می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحولات اساسی در ساختار و عملکرد شهرداری‌های کشور را فراهم کند.

هوشیار بابیان اینکه برگزاری جلسات مشترک میان مدیران شهری و متخصصان حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان راهی موثر برای هم‌افزایی و رسیدن به درک مشترک در این حوزه است اظهار کرد: شناسایی نخبگان و استعداد‌های برتر در سلسله جلسات قرار خدمت گامی مهم در راستای تقویت زیرساخت‌های شهری محسوب می‌شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر شهرداری در راستای بروزرسانی سیستم‌ها و گسترش استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نشانه‌هایی از این حرکت به سمت توسعه پایدار است.

هوشیار توسعه زیرساخت‌های فناوری مانند راه‌اندازی بزرگترین شبکه فیبرنوری کشور در تبریز را بسترسازی مناسب برای رونق کسب و کار‌های مجازی و خانگی دانست و یادآور شد: همکاری میان شهرداری و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه بهره مندی از زیرساخت‌های هوشمندسازی شهرداری همچون فیبرنوری یکی از محور‌های همکاری متقابل است.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت پسماند نیز به عنوان یکی از چالش‌های اساسی شهر تبریز می‌تواند یکی از محور‌های اساسی همکاری‌های ۲ طرف باشد گفت: استفاده از فناوری‌هایی بروز برای بهبود روند جمع‌آوری و دفع پسماند به‌طور حتم به ارتقای کیفیت زندگی شهری کمک خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن ارائه عملکرد پارک گفت: در شرایط فعلی موفقیت شرکت‌های دانش بنیان به چهار حلقه اصلی وابسته است دولت، شرکت‌های خصوصی، پارک‌های علم و فناوری و شهرداری‌ها شهر تبریز نیاز فراوانی به محصولات فناورانه دارد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان به سرعت به آنها دسترسی پیدا کرد.

 جعفری راد با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال پارک و علم فناوری آذربایجان شرقی ۱۳ میلیون دلار صادرات کرد خاطرنشان کرد: مجموعه فروش داخلی شرکت‌های دانش بنیان استان در این مدت به ۳۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی گفت: تسهیلات حمایتی دولت از هر شرکت دانش بنیان به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد رسید که این امر نشان‌دهنده توجه جدی به این حوزه است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به پیشنهاد شهردار تبریز در خصوص زمینه‌های همکاری بیان کرد: ایجاد یک شهرک علم و فناوری بر اساس الگوی کشور‌های روسیه و اروپایی همان‌طور که پیشنهاد شد می‌تواند به توسعه این شرکت‌ها و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین کمک شایانی کند.

وی گفت: اعلام آمادگی و همکاری با شهرداری تبریز از سوی بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند نویدبخش امکانات و خدمات جدیدی برای شهروندان باشد و چنین همکاری‌هایی می‌تواند به تحقق اهداف توسعه‌ای و بهبود خدمات شهری کمک کند و نقش بسزایی در پیشرفت و ارتقای کیفیت زندگی در این شهر ایفا کند.

شهردار تبریز امروز به همراه مدیران شهری از ۱۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه‌های مرتبط با امور شهری بازدید کرد.

این شرکت‌ها شامل تولیدکنندگان تلویزیون‌های سه‌بعدی، تابلو‌های برق و چراغ‌های روشنایی بودند که هدف آنها تامین نیاز‌های شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار