مدیر درمان تامین اجتماعی قم از افزودن چهار قلم دارو به بسته دارویی بیماران قلبی و دیابتی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان به صورت رایگان خبر داد.

 مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: چهار قلم داروی جدید به بسته دارویی بیماران قلبی و دیابتی تحت پوشش تامین اجتماعی قم اضافه شد که به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

سید مهدی محصل  افزود: این دارو‌ها که در کمیته تخصصی مدیریت درمان استان به تصویب رسیده است، در مراکز درمانی تامین اجتماعی توزیع و بر اساس نسخ صادر شده به بیماران ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۶۰ قلم دارو در حوزه عمومی و تخصصی در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم به‌صورت رایگان در اختیار بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بالا بودن نرم تجویز دارو برای بیماران در قم نسبت به نرم کشوری، گفت: با توجه به میانگین اقلام دارویی هر نسخه سه قلم دارو در کشور، توصیه و درخواست کمیته درمان مدیریت درمان استان تجویز منطقی دارو است، چرا که بر اساس بررسی نسخ مراکز درمانی تامین اجتماعی قم هنوز بالاتر از استاندارد کشوری است.

محصل خاطرنشان کرد: منابع مالی برای خرید دارو نامحدود نیست و یکی از راه‌های افزایش خدمات تخصصی دارویی به بیماران در مراکز درمانی تامین اجتماعی، تجویز منطقی دارو است که می‌توان علاوه بر اقلام دارویی موجود در مراکز درمانی، دارو‌های تخصصی مورد نیاز بیماران را نیز فراهم نمود.

مدیریت درمان استان قم در چهار مرکز درمانی بیمارستان امام رضا (ع)، پلی کلینیک بوعلی، پلی کلینیک ۲۲ بهمن و پلی کلینیک دکتر غرضی به بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی بر اساس دارو‌های موجود خدمات دارویی رایگان ارائه می‌نماید.

سازمان تامین اجتماعی در استان قم ۸۶۵ هزار بیمه شده دارد.

برچسب ها: دیابت ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار