مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان خرید گندم تضمینی در استان، گفت: امسال ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شده است.

یزدان یگانگی اظهار داشت: این میزان خرید گندم تضمینی در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته ۴۷ هزار تن گندم تضمینی در چهارمحال و بختیاری خریداری شد.

یگانگی گفت: از ۱۱هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران این استان تاکنون چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد پرداخت شده است.

وی یادآور شد: براین اساس هنوز هفت هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری باقی‌مانده است که باید پرداخت شود.

یگانگی اضافه کرد: براساس وعده مسوولان انتظار می‌رود تا پایان مهرماه مابقی مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری پرداخت شود.

وی بیان داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ معادل ۱۱۰ هزار تن محصول گندم از ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول راهبردی در چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

یگانگی افزود: از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان سطح زیر کشت ۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار