محمودزاده گفت: وزارت آموزش و پرورش به منظور بالا بردن کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی مداخله خواهد کرد تا سطح علمی دانش آموزان ارتقاء یابد.

احمد محمودزاده رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور چهارشنبه در هجدهمین اجلاسیه و گردهمایی روسای شورای هماهنگی و موسسان مدارس غیردولتی کشور در محل مجتمع فجر اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه معدل دوره متوسطه در کنکور و آینده دانش آموزان بسیار اثر گذار است وزارت آموزش و پرورش به منظور بالا بردن سطح کیفیت آموزشی مدارس غیردولتی ورود می‌کند.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش با بالا بردن سطح علمی معلمان و برگزاری کلاس‌های تقویتی در نظر دارد تا کیفیت آموزش در مدارس غیر دولتی را تقویت کند.

محمودزاده کنشگری تربیتی و کیفیت بخشی آموزشی را تکلیف مدارس غیردولتی اعلام کرد و افزود: مدارس غیردولتی موظف به اجرای این تکالیف تعریف شده هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت تسهیلات به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مدارس غیردولتی اختصاص یافته است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزش این فرهنگ به دانش‌آموزان را بسیار اهمیت دانست و اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال هویت‌زدایی از جوانان ایران هستند و به همین دلیل مجموعه آموزش و پرورش وظیفه آموزش هویت سازی دانش آموزان را دارند.

محمودزاده تاکید کرد: دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی باید پرورش داد و لازمه تحول در کشور تربیت نیروی کارآمد توسط آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند ادامه داد: تلاش داریم تا در صحن مجلس شورای اسلامی برای استخدام معلم‌های مدارس غیردولتی امتیازاتی را دریافت کنیم.

وی افزود: ۲۰۰ هزار نیرو در مدارس غیر دولتی کشور مشغول به کار هستند که با بهبود وضعیت شغلی این نیرو‌ها به طبع کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی تقویت خواهد شد.

محمودزاده عنوان کرد: تلاش بالا بردن کیفیت نمرات مدارس غیردولتی در حال انجام است و مداخلات آموزشی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای بهبود وضعیت آموزشی این مدارس انجام می‌شود.

در ادامه این نشست مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: خوزستان با یک هزار و ۶۰۰ مدرسه غیردولتی دومین استان کشور در تعداد این گروه از مدارس است.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۱ هزار نفر دانش آموز در مدارس غیردولتی خوزستان مشغول به تحصیل هستند و با وجود تعداد بالای مدارس غیردولتی در استان کیفیت آموزشی آن‌ها کاهش نیافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار