عظیمی‌فر گفت: یکپارچگی فناوری در پالایشگاه‌ها وجود ندارد و باید هم‌افزایی بین پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی برای جلب حمایت موثر دولت انجام شود.

محمدصادق عظیمی‌فر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در دانشگاه صنعتی سهند، با اشاره به عدم تعریف بازیگران عرصه فناوری در حوزه نفت، اصلاح نگرش، بازتعریف انتظارات، نقش ذینفعان و بازیگران زیست‌بوم فناوری برای ترسیم نقشه راه را از مهم‌ترین رویکرد‌های این شرکت عنوان کرد.

وی از ناترازی انرژی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی کشور یاد کرد و گفت: روزانه حدود ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که بهینه‌سازی مصرف بنزین و استفاده از ظرفیت خالی پالایشگاه‌ها محوری‌ترین و کلیدی‌ترین کار توجه به مقوله فناوری و تحقیق و توسعه است.

ارسال تعداد ۸۲۱ مقاله به کنگره ملی مهندسی شیمی ایران

رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز برگزاری این کنگره را فرصتی مغتنم برای تبادل افکار بین متخصصان حوزه مهندسی شیمی و ارائه دستاورد‌های پژوهشی در این حوزه دانست و گفت: ۸۲۱ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این تعداد ۶۸۰ مقاله پذیرفته شده و حدود ۱۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

اسماعیل فاتحی‌فر با اشاره به تصویب ایجاد پردیس علم و فناوری در هیات امنای این دانشگاه افزود: این پردیس به مساحت ۷۵ هکتار با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی خواهد شد و فضای مناسبی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رسالت دانشگاه فراهم می‌کند.

محمدرضا امیدخواه نائب رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران نیز از اهمیت، کاربرد و جایگاه این رشته در صنایع مختلف کشور سخن گفت و اقدامات و برنامه‌های مختلف این انجمن برای مهندسان و دانش‌آموختگان رشته مهندسی شیمی را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، پدیده‌های انتقال، ترمودینامیک و تعادل فازی، فرآیند‌های جداسازی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، دینامیک سیالات محاسباتی، سینتیک، کاتالیست و طرح راکتور، زیست‌فناوری و مهندسی زیست فرآیند، مهندسی پزشکی، صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی، فناوری نانو، نفت و مهندسی مخازن، تولید، فراوری و تبدیل گاز طبیعی، فناوری سبز و تجدید پذیر از محور‌های این کنگره است.

مهندسی فرآیند، علوم و مهندسی پلیمر، ایمنی و مهندسی محیط‌زیست، استانداردسازی و آموزش در مهندسی شیمی، مدیریت و کارآفرینی، انرژی‌های تجدید پذیر، بهره‌وری، کاربرد فناوری‌های نو در مهندسی شیمی نیز از دیگر محور‌های هجدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران اعلام شده است.

این کنگره به عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی و فناورانه حوزه مهندسی شیمی در ۱۹ محور اصلی و یک محور اختصاصی با عنوان احیای دریاچه ارومیه از منظر مهندسی شیمی با به مدت سه روز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار