مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از واکسیناسیون ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار رأس دام اهلی در مقابل طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در سطح عشایر و روستایی خبر داد.

 علی سالاروند امروز در جلسه بررسی واکسیناسیون دام‌های اهلی که در اداره کل حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، اظهار کرد: با کمک دامپزشکی لرستان و در راستای پیشگیری از جلوگیری بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) دام‌های عشایر و روستایی استان با اولویت دام‌های داخل و حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان واکسینه شدند.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۵۳ رأس دام اهلی واکسینه شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین واکسیناسیون فاز اول تب برفکی در دام‌های سبک‌وسنگین نیز در استان در حال اجرا است. 

 به گفته سالاروند علاوه بر واکسیناسیون دام‌های اهلی، اقداماتی از قبیل جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به ارتفاعات و زون‌های امن مناطق حفاظت شده استان به‌منظور جلوگیری از انتشار بیمار‌های واگیر دام‌های اهلی به حیات‌وحش انجام شده است.

وی گفت: وجود آبشخور‌ها در مناطق یکی از راه‌های تماس دام‌های اهلی با حیات‌وحش مناطق است که در این مورد نیز اقدامات مؤثری در جهت جلوگیری از ورود دام‌های اهلی به آبشخور‌های حیات‌وحش و همچنین ضدعفونی آنها صورت می‌گیرد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در پایان از همه دامداران استان بخصوص دامداران روستا‌های داخل و حاشیه مناطق خواست ضمن واکسیناسیون هر ساله دام خود از ورود دام‌های به زون‌های امن مناطق و آبشخور‌های حیات‌وحش در جهت جلوگیری از بروز و انتقال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) و سایر بیمار‌های واگیر خودداری کنند.

برچسب ها: واکسیناسیون ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.