دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: سال گذشته ۲۳ هزار مصوبه در این ستاد صادر شد که از میان آنها ۹۳ درصد آنها به مرحله اجرا درآمد و خوشبختانه ستاد توانسته احکام و مصوبات خود را در حد قابل‌قبولی دنبال کند.

محمدباقر آقاعلیخانی روز چهارشنبه در دیدار با تعدادی از فعالان اقتصادی استان قم که در محل خانه صمت استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت فضای تولید در کشور گفت: درسال‌های گذشته نظام همواره به دنبال حمایت از تولید بوده که این موضوع در منویات رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال‌های اخیر به‌خوبی قابل مشاهده‌است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور  با اشاره به اهمیت تکنولوژی در صنعت، افزود: تکنولوژی و فناوری در دنیا به‌سرعت در حال پیشرفت است و وجود آن در صنعت می‌تواند مشکلات متعدد حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی را مرتفع کند.

آقاعلیخانی تصریح کرد: در مبحث تکنولوژی مستلزم نگاه و تعامل با خارج از کشور هستیم؛ در صنعت فاصله ما با تکنولوژی دنیا باید کم شود و این موضوع نیازمند توجه ویژه‌ای برای به‌روزرسانی تجهیزات صنعتی است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور  با اشاره به مشکلات مالی در صنعت کشور عنوان کرد: هزینه‌های مالی باید به‌صورت اعتباری تأمین شود و تأمین هزینه به شکل تخصیص بانکی در دنیا مرسوم نیست، البته بانک مرکزی جهت جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها وظیفه حمایتی دارد.

او بیان کرد: قانون‌گذار برای حمایت ستاد محدودیتی نگذاشته‌است و دست ما برای حمایت از تولید باز است و ستاد نیز در مصوبات استانی نهایت حمایت را دارد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: در پرونده‌های این ستاد فقط قانون قابل دست‌کاری نیست و در هر زمانی ترک فعلی از سوی دستگاه‌ها انجام شود ضمن گزارش به دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را جهت برخورد با آن دستگاه دنبال می‌کنیم.

آقاعلیخانی ادامه داد: از همه افرادی که در پرونده‌های مختلف با دستگاه‌های دولتی درگیر هستند و با مانع‌تراشی‌های غیرقانونی مواجه هستند تقاضا داریم گزارش‌های خود را به اطلاع ستاد تسهیل رسانده تا برخورد لازم انجام شود.

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور عنوان کرد: ستاد به دنبال حذف قوانین دست و پا گیر حوزه صنعت است تا با همکاری دستگاه‌های نظارتی این موانع تولید را هرچه بیشتر برطرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار