رئیس اداره منابع آب شهرستان خاتم و مروست، از صرفه جویی بیش از ۱۹۹ هزار متر مکعب آب سفره‌های آب زیرزمینی در این 2 شهرستان خبر داد.

مهدی حیدری، رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی این اداره، جلوگیری از اضافه برداشت ۱۹۹ هزار و ۹۰۸ متر مکعب آب از تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی دو حلقه چاه دارای اضافه برداشت در شرق مروست انجام شد. 

وی با بیان اینکه دبی لحظه‌ای این دو حلقه چاه، قبل از اقدامات حفاظتی به ترتیب ۲۳ و ۲۹ لیتر بوده است، افزود: با انجام اقدام حفاظتی و تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی این چاه‌ها دبی لحظه‌ای آن‌ها به ۲۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافت. 

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب اظهار داشت: این اداره بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های زیرزمینی و سطحی با اهتمام جدی برخورد مستمر خواهد کرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست ضمن درخواست همکاری از مردم این دو شهرستان جهت حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی گفت: شماره تلفن ۳۱۰۷۷ به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات حوزه آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار