مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از جذب ۳۲ هزار و ۶۴۳ تن قیر رایگان برای اجرای پروژه‌های زیر ساختی راه، مسکن و حوزه بازآفرینی شهری از سال گذشته تاکنون در شهر‌های تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

عطاء اله اکبری در بازدید استاندار از اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت:  با توجه به ارزش ریالی قیر این تناژ از ارزش اعتباری قابل توجه ایی برخوردار میباشد.

وی تاکید کرد: پیگیری وتامین قیر با هدف بهبود بیش از پیش زیرساخت‌های راه و مسکن، افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در محلات ناکارآمد شهری مورد توجه این اداره کل قرار گرفت که امید است در بحث بهسازی محیط شهری قی تامین شده از سوی شهرداری‌های که دریافت کردند جذب ومورد استفاده قرارگیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۵۰ درصدی تعهدات این اداره کل در ساخت ۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه خبر داد و افزود: اتمام طرح‌های در ساخت این اداره کل در حوزه راه نیازمند حداقل ۲ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار است.

اکبری مطالبات پیمانکاران راه‌سازی این استان را هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پروژه‌های راهسازی در استان علی رغم محدودیت‌های مالی بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجراست و با وجود بدهی به پیمانکاران، طرح‌های راه‌سازی در استان همچنان فعال میباشد وبراساس برنامه زمانبندی قبل از پایان سال چند پروژهمهم استان اماده بهربرداری خواهد شد.

وی حوزه راه را مبنای توسعه عنوان و تصریح کرد: بهره‌گیری از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حمل و نقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش می‌شود با تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی این امر محقق شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار توسعه محور‌های مواصلاتی، تامین مسکن و توسعه شهری نیز مسائل حائز اهیمت است که اجرای طرح‌های مسکن و شهرسازی با جدیت دنبال می‌شود.

وی از تامین زمین برای ساخت ۱۶۸ هزار و ۵۹۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های تحت پوشش این اداره کل خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۲ متقاضی این طرح ملی در استان بعد از تایید نهایی به پروژه‌ها متصل شده اند.

اکبری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌ها در شهر‌هایی که امکان پذیر است زمین را به متقاضیان تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه اقدام به ساخت کنند و در زاهدان که تعداد متقاضیان بالایی دارد این طرح به صورت انبوه و تعاونی ساز در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار