رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاهمنامه‌ای بین این مرکز و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به منظور آموزش حدود ۱۰ هزار کارگر در کشور، منعقد شده است.

 حبیب الله جلیلی روز چهارشنبه در سومین جلسه اعضای اصلی و علی البدل قرارگاه آماک(آموزش ایمنی کارگاه های زیر ۱۰ نفر) استان کردستان در سنندج گفت :امیدواریم با شرکت حداکثری کارگران ساختمانی در این دوره ها شاهد کاهش حوادث در کارگاه‌های ساختمانی کشور باشیم.

حبیب الله جلیلی گفت:  ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه کار و تولید با آموزش و توانمند سازی امکان پذیر است، در قالب قرارگاه آماک و در مرحله اول برنامه عملیاتی قرارگاه، بیش از ۲۲ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی کار برای زنان سرپرست خانوار نیز برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی بیان کرد:در مرحله دوم، آموزش ایمنی کار به کارگران ساختمانی در سطح کشور به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتلای فرهنگ ایمنی و تبیین آن در جامعه کار و تولید از مهمترین وظایف بازرسان کار است، از خدمات بازرسان کار در نظارت و بازرسی از واحد های کارگری، معادن، ساختمان ها و کارگاه های پر خطر قدردانی کرد.

جلیلی ادامه داد: با آموزش و توانمند سازی کارگران به ویژه کارگران و استادکاران بخش ساختمان از حوادث ناشی از کار جلوگیری خواهد شد که خود کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

برچسب ها: کارگر ، ایمنی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.