وزیر بهداشت گفت: سهمیه ورودی رشته های پزشکی به دستور رئیس جمهور و توسط کارگروه تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بازبینی می‌شود.

محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سهمیه‌های ورودی رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: این که سهمیه‌های ورودی رشته پزشکی بیش از حد است را همه اذعان دارند و این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شد و رئیس جمهور دستور دادند که کارگروهی متشکل از وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان سنجش این سهمیه‌ها را بازبینی کنند.

وی درمورد تامین ارز دارو‌های کمیاب برای بیماری‌های صعب العلاج توضیح داد: برنامه دولت این است که در این زمینه تامین ارز برای دارو‌هایی که مواد اولیه آن ها وارداتی است، انجام شود و برای دارو‌هایی که در داخل تولید می‌شوند نیز تامین لازم انجام شود.

وزیر بهداشت درباره پرداخت‌های انجام شده به پرستاران، داروخانه ها و صنایع دارویی نیز گفت: بخش عمده از مطالبات پرستاران و شرکت‌های تولیدی دارویی که از مدت‌ها قبل به تعویق افتاده بود، از منابعی چون صندوق توسعه ملی، دولت و بیمه پرداخت شده است.

ظفرقندی ادامه داد: در مورد اضافه کاری پرستاران که حدود ۷ ماه از سال ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ باقی مانده بود، بخش زیادی پرداخت شده است و در زمینه دارو نیز بخشی از مطالبات پرداخت شده و بقیه آن ها به مرور زمان پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
آقا این چه آشیه شما پختین!!! سهمیه باید در رشته های تراز پایین‌تر و در رشته های الویت دار مهندس و پزشکی در حد یک تا دو درصد باشه وگرنه باعث سیر نزولی در عملکرد و تراز دانشگاه‌هها خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
کاش سهمیه از رشته‌های حساس مثل پزشکی که با جون مردم سروکار داره حذف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
اگر می خواید مملکت آباد بشه و عدالتی اجرا .خواهشا خواهشا این سهمیه ی شهدا و ایثارگر و منطقه محروم و...........از رشته های پزشکی بردارید بزارید حق به حق دار برسه و اهلش این رشته هایی که با جون مردم در ارتباط هست رو بگیره
آخرین اخبار