رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر گفت: بیش از ۵ میلیون مترمکعب آب از سد گیوی رهاسازی شده است.

محمد بزانه امروز در نشست با بهره‌برداران آب زیرزمینی در شهرستان گیوی گفت: حجم ذخیره آبی سد گیوی در حال حاضر به ۲۸ میلیون مترمکعب رسیده است و امکان افزایش حجم سد باتوجه‌به پایان‌یافتن فصل آبیاری دور از انتظار نیست.
رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر با قدردانی از همراهی و همکاری مردم منطقه با بخش آب شهرستان افزود: خشکسالی سال‌های اخیر فشار دوچندانی بر منابع آبی منطقه وارد کرده بود و خوشبختانه همکاری و همدلی کشاورزان و بهره‌برداران موجب شد تا با راهکار‌های تجربی و علمی بهترین بهره‌برداری را از منابع آب داشته باشیم.
او با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر گفت: علی‌رغم این اتفاقات، خوشبختانه مشکل عمده‌ای در تأمین منابع آب برای بخش‌های مختلف در شهرستان به وجود نیامد و امیدواریم با همکاری مردم در سال آبی جاری هم چالشی از بابت تأمین منابع آب نداشته باشیم.
بزانه افزود: در راستای حفاظت از منابع آب در یکسال گذشته بیش از ۳۵ چاه غیرمجاز در سطح شهرستان مسدود شده و بر روی ۲۰ چاه مجاز کنتور هوشمند و حجمی نصب شده است.
او با بیان اینکه ۸ کیلومتر از بستر رودخانه‌ها در یکسال گذشته ساماندهی و لایروبی شده است، گفت: این عملیات در بستر رودخانه‌های گیوی چای، گزورچای و سنگ آباد چای اتفاق افتاده است.
رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر همچنین با اشاره به تقلیل منصوبات در ۴۵ چاه غیرمجاز در سطح شهرستان در طول سال آبی گذشته، افزود: با همکاری امور حقوقی شرکت و اداره ثبت شهرستان در طول یکسال گذشته برای ۸۰ هکتار از اراضی واقع در بستر رودخانه‌ها سند تک‌برگ اخذ شده است.
بزانه در پایان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف در منابع آب بیان داشت: منابع آب امانتی گرانبها در دستان ماست تا آن را به نسل‌های آتی تحویل دهیم پس باید با استفاده درست و مصرف بهینه قدردان این نعمت الهی باشیم. در پایان این نشست جمعی از کشاورزان و بهره‌برداران منابع آب زیرزمینی نکته نظرات خود را در خصوص همکاری با اداره منابع آب شهرستان و همچنین استفاده بهینه از منابع آب مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.