مدیرعامل شرکت گاز قم از گازرسانی به ۷۴ واحد صنعتی در استان طی ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تامین پایدار گاز در واحد‌های صنعتی قم در اولویت برنامه‌های شرکت گاز است.

مرتضی خوش‌لهجه گفت: از این تعداد ۵۴ مشترک جزء و ۲۰ مشترک عمده هستند.

مدیرعامل شرکت گاز قم همچنین میزان گاز مصرفی صنایع در ۶ ماهه نخست امسال را ۳۵۰ میلیون و ۶۲۶ هزار مترمکعب ذکر کرد و گفت: این مقدار ۲۸ درصد از گاز مصرفی استان طی بازه زمانی مورد اشاره را شامل می‌شود.

خوش‌لهجه در ادامه گاز طبیعی را منبع انرژی پاک و ارزان‌قیمت عنوان کرد و در ادامه افزود: با گازرسانی به صنایع هزینه‌های انرژی کاهش می‌یابد و آنها می‌توانند با بهره‌وری بیشتر به تولید بپردازند.

مدیرعامل شرکت گاز قم با بیان اینکه گازرسانی به صنایع رشد اقتصادی استان را به دنبال داشته است، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی از دیگر پیامد‌های مثبت گازرسانی به صنایع است و این موضوع طی سال‌های گذشته زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده است.

خوش‌لهجه در خصوص محدودیت گازرسانی به صنایع در فصل سرد سال، خاطرنشان کرد: محدودیت گازرسانی به صنایعی همچون فولاد و سیمان به این معنی نیست که تولید این صنایع متوقف و یا کم می‌شود، بلکه این صنایع با استفاده از سوخت جایگزین همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت گاز قم در پایان با اشاره به مشکل ناترازی سوخت از صاحبان صنایع و واحد‌های صنعتی مستقر در استان قم درخواست کرد تا باتوجه‌به نکات مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی، از هدررفت این نعمت الهی جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار