بیش از ۵ میلیون نفر در فلوریدا در پی نزدیک شدن طوفان میلتون خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

مقامات آب و هوایی ایالت فلوریدای آمریکا اعلام کردند با نزدیک شدن طوفان میلتون به سواحل این ایالت بیش از ۵ میلیون نفر در صدد تخلیه خانه‌های خود و خروج از منطقه احتمالی بحران هستند. آنها در بیانیه‌ای از شهروندان خواستند قبل از اینکه طوفان به منطقه خلیج تامپا برخورد کند، فرار کنند.

تخلیه شهر‌های ساحلی ایالت فلوریدا موجب ترافیک سنگین و کم شدن سوخت در این ایالت شده است.

میلتون که روز دوشنبه به یکی از قویترین طوفان‌های ثبت شده اقیانوس اطلس منفجر شد، پیش‌بینی می‌شد که اواخر چهارشنبه یا اوایل پنج‌شنبه به خشکی برسد و بخش‌هایی از سواحل پرجمعیت غربی فلوریدا را تهدید کند که کمتر از دو هفته پیش درگیر طوفان ویرانگر هلن بودند و تبعات آن همچنان باقی مانده است. 

جین کاستور، شهردار تامپا، به مردم درباره خروج از طوفان هشدار داد و طوفان هلن را صرفاً زنگ بیداری نامید. کاستور گفت: «اگر در یکی از این مناطق تخلیه بمانید، خواهید مرد.»

در تامپا، استفانی ولیز هرناندز گفت که او و خانواده‌اش در حال جمع‌آوری حیوانات خانگی، اسناد مهم و پول نقدشان قبل از رفتن به خانه یکی از بستگانشان در مناطق مرکزی آمریکا بودند.

او گفت: ما فقط در حال تلاش برای رسیدن به امنیت هستیم. او گفت: «اگر اتفاقی بیفتد حداقل همه با هم هستیم.»

مرکز ملی طوفان ایالات متحده گفت که میلتون حداکثر باد‌های پایدار را با سرعت ۱۶۵ مایل در ساعت (۲۷۰ کیلومتر در ساعت) دارد که آن را در بالاترین سطح در مقیاس پنج مرحله‌ای قرار داد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آریا بوذرجمهری
۱۳:۴۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
گریه کردم لوسیفر ماه رو قرمز کرد دوباره چون شیطان طاقته دیدن گریه منو نداره با طوفان وحشتناک به خدمتتون میرسه مباهاته من خیلی زیاده من سطان رو از فاصله سه متری دیدم و نورشو بهم زده
Germany
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
فلوریدا = سرزمین در حال غرق
آخرین اخبار