مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از پوشش امدادی امدادگران و نجاتگران این استان به یک هزار و ۱۸۴ عملیات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

قاسم غریب یا اشاره به عملیات‌های امدادی ۶ ماهه نخست سال گفت: نیرو‌های امدادی استان در این مدت به یک هزار و ۱۸۴ حادثه اعزام شدند که ۸۱۷ مورد آن حوادث ترافیکی و جاده‌ای بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به زحمات شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در امدادرسانی به حادثه دیدگان افزود: ۳۸ مورد مفقودی، ۵۴ عملیات کوهستان و ۳۱ عملیات آبگرفتگی تا پایان شهریور ماه را پوشش داده شده است.

وی گفت: در حوادث گزارش شده از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ از ۴ هزار و ۶۴۲ حادثه دیده، ۲ هزار و ۱۲۸ نفر مصدوم شدند که ۸۸۸ نفر از آنها را نیرو‌های هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال دادند.

غریب آبادی ادامه داد: در این مدت ۴ هزار و ۱۰۶ امدادگر و نجاتگر و یک هزار و ۱۷۳ خودروی امدادی و کمک‌دار به کارگرفته شدند که در ۸۹۶ مورد آمبولانس بوده و در ۱۲۸ مورد نیز از خودروی نجات استفاده شده است.

وی با اشاره به حوادث پوشش داده شده در شهرستان‌ها گفت: گرگان با ۲۳۶ حادثه، گالیکش با ۱۹۶ حادثه و کردکوی با ۱۴۲ حادثه بیشترین موارد پوشش حوادث استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در بین پایگاه‌های امدادونجات، پایگاه‌های سه راهی گالیکش، قرق گرگان و زرین گل علی آباد کتول به ترتیب ۱۳۲، ۱۲۵ و ۱۰۱ حادثه را پوشش داده اند.

وی از برنامه ریزی صورت گرفته برای پوشش حوادث و خدمت به مردم قدردانی کرد و گفت: همکاران ما در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با سر شماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری هموطنان هستند.

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.