کارگردان فیلم کوتاه «عمو» گفت: «عمو» روایت بخشی از زندگی فرزند شهید است و معتقدم ساختار فیلم کوتاه داستانی به مراتب سخت‌تر از فیلم بلند است.

فیلم کوتاه عمو به کارگردانی حمیدرضا عسگری یکی از فیلم‌های منتخب بخش کوتاه سی‌وششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان شد.

حمیدرضا عسگری کارگردان فیلم کوتاه عمو گفت: داستان فیلم کوتاه عمو برگرفته از آیه‌ای از قرآن است که کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، زنده اند ولی شما آن‌ها را احساس نمی‌کنید. عمو روایتگر کودکی است که مادر خود را در پارک گم می‌کند، یک جوان پریشانی او را می‌بیند و به او نزدیک می‌شود و با تعریف کردن قصه ای از عمو قاسم او را آرام می‌کند و در آخر داستان بیننده متوجه می‌شود که این جوان یکی از شهدای مدافع حرم و هم رزم پدر آن کودک است.

وی ادامه داد: ایده ساخت فیلم عمو از یک کتاب قصه کودک که نویسنده آن را در دست یک فرزند شهید می‌بیند گرفته شده است و پس از مطرح کردن داستان از زبان نویسنده تصمیم گرفتم که این روایت را برای جبران قطره‌ای از زحمات شهدا و فرزندان آن‌ها به تصویر بکشم.

وی افزود: شروع فیلم در ایام ماه محرم و در آن فضای روحانی کلید خورد، فیلم عمو در بک پروسه پانزده روزه از پیش تولید تا پس تولید زمان برده است.

عسگری بیان کرد: فیلم کوتاه بیانگر یک داستان طولانی در مدت زمان کوتاه است، یعنی کارگردان و نویسنده شروع تعلیق و پایان قصه را در مدت زمان کوتاه به تصویر کشیده است تا بر مخاطب خود تاثیر لازم را بگذارد، پس نتیجه می‌گیریم ساختار فیلم کوتاه داستانی به مراتب از فیلم بلند سخت تر است.

این کارگردان درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به مراتب سخت تر از جشنواره‌های دیگر است به دلیل اینکه ما با کودکان و نوجوانان امروزی سر و کار داریم، درک و بینش کودکان و نوجوانان بالاست و به مراتب ورودی آثار باید در حدی باشد تا لبخند رضایت این عزیزان را شاهد باشیم. آثار راه یافته در این جشنواره از بین چند صد اثر ورودی به دلیل کیفیت بالا انتخاب شدند و یکی از دستاورد های مهم جشنواره برگزاری اختتامیه اختصاصی برای فیلم کوتاه بود. همچنین اکران آثار فیلم کوتاه در چند سینما در بخش های مختلف نشانگر توجه بالای دبیر جشنواره به فیلم کوتاه بود.

وی ادامه داد: در آثار جشنواره کودکان و نوجوانان فیلم خلیل و فیلم فرزند حبیب برگزیده این جشنواره شدند.

وی افزود: با تعاملی که جشنواره با مدارس استان اصفهان داشت در روز اول ۳۶۰۰ مخاطب به سینما آمدند و یکی از مسائل جذاب این جشنواره داوری کودکان و نوجوانان و اعلام امتیاز و رای به آثار بود.

این کارگردان در پایان صحبت‌های خود گفت: در پایان از کلیه مسئولین و برگزار کنندگان جشنواره تشکر می‌کنم و یک خداقوت به اصحاب رسانه برای پوشش این جشنواره را دارم و امیدوارم در آینده نیز حمایت‌های خود را از فیلم کوتاه دریغ ننمایند. 

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار