نماینده ولی فقیه در کردستان گفت : دقت و سرعت در رسیدگی به شکایات مردم را در اولویت کاری کارکنان اداره کل بازرسی باشد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار بازرس کل کردستان و کارکنان بازرسی استان در سنندج اظهار کرد: اگر در بررسی شکایات مردم و تخلف دستگاه‌ها؛ دقت لازم نباشد کار به سرانجام نخواهد رسید.

وی بر لزوم آگاه سازی مردم بعد از بررسی پرونده های شکایات تاکید کرد و افزود: در بررسی پرونده ها و بازرسی ها هم امانت داری و رازداری ضروری است و  یکی از اشکالات جامعه ما افشای مطالب دیگران در نقاط غیرفنی و به نوعی انتقام گیری است که خلاف اخلاق است.

عدم سواستفاده از شغل و جایگاه، عدم دخالت های بیجا توسط افراد و دستگاه‌ها، اجتناب از بی نظمی و مقابله با اهمال کاری در بررسی پرونده‌های شکایات مردمی، از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام پورذهبی به آن اشاره کرد.

بازرس کل کردستان هم در این دیدار با بیان اینکه مسایل بازرسی و نطارت بر دستگاه‌ها بسیار گسترده است، افزود: نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین وظیفه اصلی سازمان بازرسی است.

عیسی هواسی، تعداد بازرسان بازرسی استان را ناکافی عنوان کرد و گفت: طی سه سال اخیر سعی کردیم از نیروهای جوان برای کار بازرسی و نظارت بکارگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمرکزمان بر مسایل کلان بوده و هر سال مسائل را احصا و بررسی می کنیم، ضمن اینکه بیشتر تلاش ما در حوزه نظارت بر کار دستگاه‌ها است.

بازرس کل کردستان یادآور شد: کردستان ظرفیت های زیادی دارد و بحث معادن را به واسطه استخراج ۱۸ ماده معدنی در استان، با جدیت پیگیری می کنیم.

هواسی به ظرفیت بخش کشاورزی استان نیز اشاره داشت و گفت: با وجود اینکه ۱۰ درصد منابع آبی کشور در استان کردستان قرار دارد اما میزان اراضی کشاورزی آبی در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار کمتر است.

کم حجم بودن مخازن سدهای استان، وجود ۱۶ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه آب مجاز و تنظیم ۱۸۲ گزارش آسیب‌شناسی با ارائه راهکار به استاندار کردستان در سال گذشته، از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

۱۹ مهرماه سالروز تشکیل سازمان بازرسی کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.