دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: یک میلیون و ۵۵۱ هزار لیتر به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نفت و فرآورده‌های نفتی در استان کشف شد.

ابوالفضل خوشنویس دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد، آمار کشفیات نیروی انتظامی استان در شش ماه ابتدای امسال مورد بررسی قرار گرفت که بر همین اساس شاهد کشف یک میلیون و ۵۵۱ هزار لیتر به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نفت و فراورده‌های نفتی در این مدت بودیم. 

وی افزود: همچنین حدود ۳۵ دستگاه وسیله نقلیه به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد تومان، لوازم خانگی حدودا ۹ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان، در بحث پوشاک پیش از ۶ میلیارد تومان و لوازم آرایشی و بهداشتی حدود چهار میلیارد تومان کالا‌های قاچاقی بودند که در این مدت کشف شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است. 

خوشنویس به مجهز شدن تراکتور‌های کشاورزی به دستگاه هوشمند سوخت (GPS) اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص سوخت برای تراکتور‌ها بر اساس سطح زیرکشت انجام می‌شود که این مورد بعضا دچار تغییراتی شده که شاهد کمتر یا بیشتر شدن سطح زیر کشت در برخی از مناطق بوده ایم. بر همین اساس به منظور توزیع عادلانه سوخت و جلوگیری از قاچاق مقرر شد کلیه تراکتور‌هایی که در استان مشغول فعالیت هستند مورد رصد قرار بگیرند و به دستگاه هوشمند سوخت (GPS) مجهز شوند. 
 وی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز موظف شد تا نظارت جدی بر اتوبوس‌هایی که باک‌های اضافی نصب کرده اند، داشته باشند و اگر احیانا باک اضافه‌ای بر روی خودرویی بود برای استاندارسازی باک اقدام و از قاچاق سوخت توسط اتوبوس‌های بین شهری جلوگیری کنند. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: در بحث قاچاق تجهیزات و لوزام پزشکی، شیر خشک و امثال آن نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی نظارت جدی تری را بر روی عمده فروشان لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌ها انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار