معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تحقق دستاورد‌های ارزشمند در حوزه اقتصادی استان، بدون ایجاد امنیت پایدار ممکن نبود.

آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان، جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان، روز سه‌شنبه ۱۷ مهر در اراک برگزار شد.

بهنام نظری در این آئین امنیت را رکن اصلی توسعه و پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر امروز استان مرکزی مفتخر به این است که کمترین نرخ بیکاری را دارد و شرایط حوزه اقتصادی آن به‌ویژه صنایع معظم و منحصربه‌فرد و بدنه کارگری استان در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد، تحقق این مهم بدون ایجاد امنیت پایدار ممکن نبود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: امنیتی که به برکت حضور نیرو‌های مقتدر و متعهد نظامی، انتظامی و امنیتی و معاضدت دستگاه قضایی ایجاد شده است، استان مرکزی را در حوزه‌های مختلفی در بهترین شرایط ممکن قرار داد.

وی افزود: همراهی و همدلی در شورای اداری، شورای قضایی و شورای تأمین استان، راهبری‌های مدیریت ارشد استان و در رأس نماینده محترم ولی‌فقیه، موفقیت‌های ارزشمندی را رقم زد.

نظری خاطرنشان کرد: شورا‌های تأمین و قضایی از شورا‌های مؤثر استان هستند که در استان مرکزی بهترین اتفاق‌نظر در ارکان این شورا‌ها وجود دارد درعین‌حال همراهی دستگاه قضایی استان در بهترین در سطح بوده و نیاز است این مسیر در دولت چهاردهم که دولت وفاق ملی است ادامه پیدا کند.

دبیر شورای تأمین استان مرکزی ضمن تقدیر از رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان و آرزوی توفیق برای ریاست جدید این سازمان، اذعان داشت: در تأمین امنیت استان همه مجموعه‌های مسئول اعم از سپاه، انتظامی و ارتش و سایر نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و نظارتی همراهی کردند و از جان مایه گذاشتند.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی استانی امنیتی نیست، اما قرار گرفتن در کریدور‌های ارتباطی کشور و چهارراه مواصلاتی و تردد شوتی‌ها این استان را در یک مواجهه نابرابر و ناخواسته با پدیده قاچاق قرار داده است؛ ناخواسته از این جهت که نه مبدأ و نه مقصد قاچاق هستیم، اما در مسیر قرار گرفته‌ایم و نابرابر از این جهت که شرایط انتظامی استان با شرایط تحمیل‌شده برابری نمی‌کند هرچند حضور و برخورد بی‌محابای فراجا در استان مؤثر بود، اما مقابله با قاچاق همراهی همه‌جانبه‌ای را می‌طلبد.

نظری ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهور آیت‌الله رئیسی نیز گفت: شهدای خدمت این پیام را دادند که برای خدمت به مردم باید از مرکز تا مرز حضور جهاد کرد و امیدواریم دولتمردان چهاردهم هم به تأسی از مسیر رئیس‌جمهور شهید و تحت زعامت رهبری معظم انقلاب در خدمت به مردم تمام تلاش خود را به کار ببندند.

در این آئین "محمد مرزیه" به‌عنوان رئیس سازمان قضایی استان مرکزی معرفی و از زحمات "همت محمدی" قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.