پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر موضوع رشوه ثابت شود، جرم بیرانوند سنگین‌تر از کسی است که پول گرفته است.

جمشید شاه محمدی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره محرومیت ۴ ماه تعلیقی و جریمه ۱۹ میلیاردی علیرضا بیرانوند  اظهار کرد: کسی که خلاف کرده تعلیقش نمی‌کنند و حکم محرومیتش را اجرا  می‌کنند.  به هر حال این ضعف فدراسیون فوتبال و افرادی است که این رای را صادر کردند.

شاه محمدی درباره اینکه بیرانوند بعد از بازی تراکتور برابر تیم فولاد اعلام کرده که ۲۰ میلیارد جریمه را نمی‌دهم و علاوه بر این ۵ میلیارد تومانی که به عنوان شیرینی به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس دادم پس می‌گیرم، گفت: اگر  بیرانوند رشوه داده جرمش بیشتر از رشوه گیرنده است. او اول باید با وکیلش صحبت می‌کرد و بعد این حرف‌ها را می‌زد. قانون در کشورمان می‌گوید وقتی کسی رشوه‌ای می‌دهد جرمش بیشتر از رشوه گیرنده است. اگر موضوع رشوه ثابت شود، جرم بیرانوند سنگین‌تر از کسی هست که پول گرفته است.

او افزود: بیرانوند می‌توانست با یک عذرخواهی کار را تمام کند، اما کار را به جایی رساند که هواداران پرسپولیس با او بد شدند. مطمئن باشید که فدراسیون فوتبال هم باشگاه پرسپولیس را به بیرانوند نمی‌فروشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه دعوت بیرانوند به تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: کدام یک از دروازه بانان تیم ملی خوب هستند که بیرانوند خوب باشد. دروازه بانان تیم ملی زمان عابدزاده باید کفش‌هایشان را جفت می‌کردند. هر گلری  که به تیم ملی دعوت شد  یکی از دیگری ضعیف‌تر است و بیرانوند از بقیه گلر‌ها بهتر است.

شاه محمدی درباره اینکه جلسه کمیته انضباطی بیرانوند بعد از بازی‌های تیم ملی برگزار می‌شود، بیان کرد: به هر حال باز هم ضعف فدراسیون فوتبال را نشان می‌دهد. بازیکنی که باشگاه بزرگ پرسپولیس را زیر سوال می‌برد. اگر بیرانوند رشوه داده او اشتباه کرده  و اگر او داده و مدیران پرسپولیس گرفتند باز هم جرمش سنگین‌تر است. من فکر می‌کنم قلعه نویی هم باید تصمیم خوبی می‌گرفت و فردا هم قلعه نویی را زیر سوال می‌برند.

او افزود:  بیرانوند با صحبت‌هایی که کرده است، مطمئن باشید  تمرکز لازم را درون دروازه ندارد  و چطور می‌خواهد حافظ دروازه تیم ملی باشد. فدراسیون فوتبال ضعیف عمل کرده و مردم هم از این رای‌هایی که فدراسیون داده ناراحت است. با این وضعیت بقیه بازیکنان هم می‌روند خلاف می‌کنند. بیرانوند پشتش هر کسی باشد مهم نیست خدا هست. مسئولان فدراسیون فوتبال باید خدا را در نظر بگیرند نه براساس خواسته مالک باشگاه تراکتور عمل کنند و اینطور غلط است. اگر باشگاه پرسپولیس خلاف کرده باید توبیخ شود. 

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
بیروی
۰۹:۴۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
برای پاکی فوتبال باید از بیرانوند تقدیر کرد چرا که از پول های زیر میزی خبر داد. چرا مسوولان و مدیران از ترس حقایق، او را محکوم می کنند؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر رودار
۱۱:۳۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
مرگ برآمریکا مرگ بر سگیونیست مرگ بر ام ریکا ?????????????????????????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
کی گفته؟؟
طبق قانون، کسی که رشوه میده، اگه بیاد اطلاع بده بخشیده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
شیرینی نمیداد که حتی پشت دروازه هم نمیذاشتید وایسته. ببین از هر بازیکن 4 5 تومن گرفته باشن چقدر پول میشه... تازه جرمشون هم کمتره :))))
United States of America
منصور
۰۹:۳۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
از اینجور قانونها زیاد به تصویب رسوندن
اگه رشوه ندی که کلاهت پس معرکه است
همونهایی که اینجور قوانین را تصویب کردن / هر وقت یجایی کارشون گیر میکنه .....
Iran (Islamic Republic of)
xfg
۰۹:۲۲ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
پرسپولیس 9 سال با رانت و ارتشا قهرمان شده چون دولتیها پرسپولیسی هستند از هم حمایت میکنن قابل رد گیری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
پول تلاش کارگرای تراکتورسازی چه جوری حیف و میل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
دربی بعدی گیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
از فوتبال اخراجش کنید راحت بشین
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
بیرانوند شهامت داشت که مسوولان و مدیران را به گرفتن رشوه اعلام و معرفی کرد. باید از او تشکر کرد نه اینکه وی را محکوم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
یکی از مسببین عقب ماندگی‌ها و سواستفاده گری همین معضل قانونی است بساط شیرینی در مملکت جمع نمیشه هرکس قانون رو دور میزنه و کار خودش رو می‌تونه پیش ببره
آخرین اخبار