جهانی شدن دیجیتالی تهدیدی علیه هویت ما و سلاحی برای نابودی سنت‌ها و آداب و رسوم است.

حفظ هویت مهمترین چالش پیش روی ما در پرتوی عصر باز بودن فناوری است که در خانه‌های ما رخنه کرده و ممکن است سلاحی مخرب برای ذهن کودکان ما در سنین پایین و عاملی باشد که به پراکنده کردن افکار آن ها نسبت به هویتشان منجر می‌شود.

با توجه به تأثیرات استفاده از اینترنت بر هویت فردی و فرهنگی و قرار گرفتن فرزند شما در معرض طیف وسیعی از محتوا، تأثیر اینترنت بر هویت موضوعی بسیار خطرناک است که به راحتی قابل کنترل نیست و منجر به کاهش هویت فرهنگی سنتی می‌شود.

خطرات جهانی شدن دیجیتالی برای نسل جدید

جهانی شدن دیجیتالی می‌تواند باعث از بین رفتن برخی از آداب و رسوم و سنت‌های اجتماعی شود؛ زیرا افراد تحت تأثیر فرهنگ‌های دیگر قرار می‌گیرند که ارزش‌ها و اصول آن ها ممکن است با خاستگاه‌ها و آداب و رسومی که جامعه ایجاد کرده و به بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت ما تبدیل شده‌اند، ناسازگار باشد. همچنین ممکن است باعث افزایش پراکندگی بین هویت‌های مختلف شود.

خطر در فرصت‌هایی است که اینترنت به فرزند شما می‌دهد تا خود را به روش‌های مختلف در چندین پلتفرم نشان دهد که باعث می‌شود افراد احساس کنند که چندین هویت مجازی دارند که ممکن است با هویت واقعی متناقض باشد.

استفاده گسترده از اینترنت انسان را با انبوهی از محتوا مواجه می‌کند که با جریان مداوم اطلاعات، فرزندان شما ممکن است تحت تأثیر ایده‌ها و ارزش‌های جدیدی قرار بگیرند که می‌تواند آن‌ها را از هویت اصلی خود دور کند و منجر به تغییر یا فرسایش ارزش‌های سنتی شود.

این خطرات مستلزم افزایش آگاهی خانواده از خطرات جهانی شدن دیجیتال و تأثیرات منفی آن بر روی فرزندان و میزان تأثیر آن بر هویت است، بنابراین لازم است نظارت والدین بر محتوایی که فرزند دنبال می‌کند افزایش یابد و حتی باید تلاش کنند تا استفاده مثبت از اینترنت، در گسترش فرهنگ و میراث هویتی او تأثیر بگذارد.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: فناوری ، عصر دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.