آژانس بهداشت سازمان ملل حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه و لبنان را محکوم کرد.

حنان بلخی، رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که هدف قرار دادن کارکنان و مراکز بهداشتی و درمانی در جنگ جاری رژیم اسرائیل علیه غزه و لبنان «نمی‌تواند همچنان به عنوان یکی از مشخصه‌های جنگ باقی بماند». 

به گزارش الجزیره، بلخی در یک کنفرانس خبری در قاهره بر اهمیت حفاظت از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و کارکنان بهداشتی در غزه و لبنان تاکید کرد و گفت: «طی یک سال گذشته بیش از هزار کارمند مراقبت‌های بهداشتی در غزه و ۷۷ نفر در لبنان جان خود را از دست داده‌اند. در چند روز گذشته دستورات تخلیه بیشتری صادر شده و نیروی بخش بهداشت و درمان غزه همچنان در حال کاهش است». 

بلخی در مورد لبنان گفت: «زیرساخت‌های بهداشتی در این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و از سال گذشته دست کم ۳۶ حمله از این نوع تایید شده است». 

وزارت بهداشت غزه در بیانیه روز یکشنبه خود اعلام کرد که یک سال پس از آغاز نسل‌کشی علیه فلسطینیان، ۸۳ درصد از تجهیزات پزشکی و ۶۰ درصد دارو‌ها در غزه در دسترس نیست. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که رژیم اسرائیل ۱۴۶ پزشک با تخصص‌های گوناگون را در غزه به شهادت رسانده و دسترسی به امکانات بهداشتی از همیشه دشوارتر شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار