مدیر کل بازرسی استان البرز از معرفی ۳۵ نفر متهم در زمینه فساد و تخلفات اداری طی سال جاری به مراجع قضایی این استان خبر داد.

محمد تقی حاجی مشهدی گفت: اداره کل بازرسی استان البرز در شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ گونه خط قرمزی ندارد و آنچه مهم است فراهم شدن امکان برخورد قاطع و مستند با مفاسد است.

وی اضافه کرد: امسال نیز ۵۸ نفر متخلف نیز در البرز به مراجع رسیدگی و تخلفات اداری و انضباطی معرفی شدند که این آمار درسال گذشته ۳۵ نفر بوده است .

حاجی مشهدی گفت: آرای محکومیت ۷۷ نفر طی سال جاری در البرز دریافت شده و کیفر خواست یا آرای محکومیت بدوی یا قطعی نیز برای ۱۵ نفر اخذ شده است؛ برخی مجازات های محکومان کیفری بین ۵۰ میلیون ریال تا ۳۲۶میلیادریال یا ۶ ماه تا ۴۲ماه حبس و یا ۷۴ ضربه شلاق بوده است.

مدیرکل بازرسی البرز درخصوص آمار گزارش های بازرسی براساس زمان ارسال در سال جاری اضافه کرد: طی این مدت ۱۵۷ پرونده تشکیل شده و آمار مکاتبات هشداری و تذکر ترک فعل ۹۳ فقره ثبت شده است.

وی بیان کرد: امسال درزمینه وضعیت سامانه ملی رسیدگی به شکایات بازرسی کل استان البرز ۲هزارو ۳۳۶ مورد رسیدگی به شکایت شده که ۸۸۴ فقره مربوط به شکایت ، یک هزارو ۴۵۲ فقره مربوط به گزارش فساد ، چهار فقره دستور رییس سازمان بازرسی کشور و ۱۹۲ فقره اثر بخشی و حل مشکلات شاکی بوده است .

حاجی مشهدی درخصوص محکومیت های کیفری اعم از قطعی و غیرقطعی گفت: درسال جاری ۶ پرونده محکومیت قطعی و ۹ پرونده غیرقطعی بوده است .

 

وی عناوین اداری برخی متخلفان اداری در البرز را شامل مدیرکل ستادی ، معاون، رییس اداره ، شهردار ، کارشناس و کارمند امور دفتری و اداری عنوان کرد.

 

مدیرکل بازرسی استان البرز همچنین درخصوص پرونده چای دبش نیز یادآورشد که پیگیری این پرونده مربوط به چندپیش است که برخی دستگاه ها کار خودرا به پایان رسانده و برخی دیگر نیز درحال بررسی زوایای مختلف این پرونده هستند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود درخصوص ساخت و ساز های غیرمجاز نیز گفت: امسال ۶هزارو ۳۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۹ هزار هکتار شامل دیوارکشی و استخر در البرز تخریب ، بیش از ۶هزار و ۱۰۰ متر مربع اراضی حریم رودخانه آزاد سازی و ۹۵۰ حلقه چاه غیرمجاز پلمب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.