معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان اظهار داشت هیئت حاکمه افغانستان برای تقویت تجارت و ترانزیت منطقه‌ای تلاش می‌کند.

محمد عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در کنفرانس تواصل تجاری تاجران و سرمایه گذاران افغان و شماری از کشورهای منطقه تأکید کرد هیئت حاکمه افغانستان تلاش می‌کند تا روابط میان افغانستان و کشورهای منطقه را بر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی استوار و توسعه دهد.

وی اظهار داشت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در افغانستان وجود دارد و از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی خواست در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

عبدالکبیر همچنین از کشورهای همسایه خواست موانع و مشکلات به وجود آمده را از سر راه تاجران افغان بردارند و تصریح کرد ایجاد مشکلات برای سرمایه‌گذاران افغان، مسدود ساختن راه‌ها و افزایش مالیات به‌طور غیر قانونی، روابط و همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و کشورهای همسایه را متضرر می‌سازد.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خاطرنشان کرد کابل در زمینه سرمایه‌گذاری درباره راه‌های جایگزین نیز فکر می‌کند و می‌خواهد افغانستان با کشورهای مختلف داد و ستد اقتصادی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه هیئت حاکمه خواستار گسترش و تقویت تجارت و ترانزیت منطقه‌ای است، افزود: امارت اسلامی، پیام روابط و تعامل خوب دارد و خواهان نزاع و ایجاد مشکل با هیچکس نیست.

 در این کنفرانس «حمیرا ریگی» رئیس هیئت مدیره بندر چابهار نیز اطمینان داد ایران برای فعال نمودن بندر چابهار تسهیلات لازم را فراهم کرده است.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان همچنین بر گسترش روابط تجاری افغانستان و ایران تأکید کرد.

 

گفتنی است در این کنفرانس شمار زیادی از تاجران و سرمایه‌گذاران، مسئولین اتاق‌های صنعت و تجارت ایران، پاکستان، ژاپن، ترکیه، چین و شماری از مسئولین منطقه‌ای ایران و تاجران افغان حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار