رئیس کل دادگستری هرمزگان در دیدار با تاجران مشکلات ترخیص خودرو، برنج، گوشت منجمد و هزینه‌های بالای بندری و گمرکی را پیگیری کرد.

 مجتبی قهرمانی در بازدید از گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس افزود: بار‌ها مشکلات واردکنندگان و کارگزاران به صورت موردی حل شده است، اما تاکید رئیس قوه قضائیه بر اصلاح کامل رویه‌ها و فرایند‌ها است.

وی افزود: در بازدید امروزکه به صورت میز خدمت و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف مرتبط با واردات برگزار شد، یکی از مهمترین گلایه‌های کارگزاران و تجار، گرانی نامتعارف و هزینه‌های گزاف خدمات گمرکی و بندری بود.

قهرمانی افزود: به عنوان نمونه یکی از وارد کنندگان بخش خصوصی خودرو که بیش از پنج هزار خودروی خارجی وارداتی در بندرشهید رجایی دارد، اعلام کرد برای هر روز توقف خودرو در محوطه بندرشهید رجایی باید دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند که این رقم در ماه به میلیارد‌ها تومان می‌رسد و هزینه گزافی است و قابل مقایسه با هزینه هیچ توقف گاهی حتی در محلات گران پایتخت نیز نیست.

وی گفت: اصلاح این هزینه‌ها امروز در دستور کار قرار گرفت و همچنین مقرر شد بخشنامه‌های خلق الساعه که همچنان یکی از مشکلات تجار و بازرگانان است پیگیری و رفع شود.

قهرمانی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم، بحث ترخیص برنج‌های وارداتی بود که بیش از ۱۰۰ هزار تن برنج در این بندر تخلیه شده است، و وارد کنندگان اظهارکردند: بخشی از این برنج را می‌توان با مصوبه‌های کارگروه تنظیم بازار ترخیص کرد که با توجه به ممنوعیت فصلی ترخیص برنج مقرر شد موضوع بررسی و در صورت اجازه دادن مقررات نتیجه اعلام شود.

وی گفت: یک محموله دو هزار تنی که شامل ممنوعیت فصلی ترخیص برنج نمی‌شود امروز ترخیص می‌شود و یک محموله دو هزار تنی دیگر نیز که شامل این مصوبه نیست و دستور قضایی ترخیص آن صادر شده نیز بزودی ترخیص و در بازار توزیع می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: هزار و ۶۰۰ کانتینر ۲۵ تنی گوشت منجمد نیز به علت مقررات گمرکی و تغییر رویه‌ها و قوانین در بندرشهید رجایی معطل مانده که مقرر شد هر چه زودتر تعیین تکلیف شود تا این محموله‌ها آسیب نبیند.

قهرمانی افزود: یک محموله روغن چهل و چهار هزار تنی نیز که سلامت آن تایید نشده بود مقدمات بارگیری و برگشت آن به کشور مبدا آماده شده است و دادگستری بر بازگشت کامل آن نظارت خواهد کرد.

وی گفت: باید فرایند واردات و ترخیص کالا در گمرک و بنادر استان به رویه‌های آسان و بدون مشکل برای تجار و بازرگانان تبدیل شود.

این شصت و سومین بازدید مسئولان قضایی هرمزگان از بندر و گمرک شهید رجایی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 

دستور قضائی ترخیص ۴ هزار تن برنج از گمرک شهیدرجایی بندرعباس

دستور قضائی ترخیص ۴ هزار تن برنج از گمرک شهیدرجایی بندرعباس

دستور قضائی ترخیص ۴ هزار تن برنج از گمرک شهیدرجایی بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.