فداکار، کانون پرورش فکری را یک ظرفیت مهم برای تربیت کودکان دانست و بر تقویت این مجموعه تأکید کرد.

محمدمهدی فداکار در دیدار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به مناسبت هفته ملی کودک، گفت: کانون پرورش فکری، کودکان را در راستای شناخت فرهنگ جامعه، آشنایی با اسطوره‌ها و شخصیت‌های ملی و تقویت باور‌های دینی و مذهبی پرورش می‌دهد. 

وی با برشمردن اهمیت نقش کانون پرورش فکری در توسعه فرهنگی و تربیتی نسل جوان، به حمایت‌های لازم از این نهاد اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان کشور هستند و فراهم کردن محیطی مناسب برای رشد خلاقیت و استعداد‌های آن ها ضرورت دارد.

فداکار تصریح کرد: شروع هر آبادانی و فعالیتی در جامعه از کودکان است و جهت‌گیری‌ها و بخش عمده‌ای از شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد؛ بنابراین، وقت گذاشتن و استفاده از ظرفیت‌های کانون برای تربیت و شکل‌دهی ذهن کودکان، بازدهی زیادی به همراه خواهد داشت.

استاندار کرمان بیان کرد: کانون پرورش فکری یک ظرفیت مهم برای تربیت کودکان است، همچنین باور‌های فرهنگی و دینی جامعه از طریق داستان‌ها و کتاب‌های قصه به کودکان آموزش داده می‌شود؛ لذا باید این مجموعه تقویت شود.

فداکار با بیان اینکه کانون پروش فکری ساختاری ایجاد می‌کند که خروجی آن مستقل شدن کودک و روی پای خود ایستادن است، گفت: کانون کودکان را در راستای شناخت فرهنگ جامعه، آشنایی با اسطوره‌ها و شخصیت‌های ملی و تقویت باور‌های دینی و مذهبی، پرورش می‌دهد تا در آینده بتوانند به‌عنوان افرادی مؤثر در ارائه فرهنگ کشور عمل کنند. 

اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری را نقطه اصلی می‌دانند؛ لذا تمام اسناد در بیانیه گام دوم و سند تحول با بیان هنرمندانه در کانون پرورش فکری اتفاق افتاده است و آموزش با قصه و کتاب داستان است. 

وی در ادامه گزارشی از عملکرد کانون پرورش فکری استان ارائه کرد و افزود: کانون طی سه سال گذشته در بخش هنری ۱۵۰ جایزه بین‌المللی داشته است. 

در این دیدار تابلوی هنری که با تلاش هنرمندان کودک و نوجوان کرمان به یاد کودکان غزه ساخته شده بود به استاندار کرمان اهدا شد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار