یوزف گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر معتقد بود: مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند؛ روشی که صهیونیست‌ها این روز‌ها از آن استفاده می‌کنند.

در کتاب نبرد من از زبان هیتلر آمده است که  «مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات از این تکنیک استفاده کردند. از نظر او این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ‌کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند».

موضوعی که بعدها یوزف گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر هم بر آن صحه گذاشت و گفت: مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.

دروغ بزرگ راهبرد صهیونیست‌ها

راهبردی که این روزها نیز بارها و بارها تکرار آن را شاهد بودیم راهبردی که به وفور از سوی رسانه‌های صهیونیست و طرفداران این فرقه شاهد تکرار آن بودیم. آخرینش هم درباره سردار بزرگ ایران زمین بود؛ سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس؛ همان سپاهی که این روزها صهیونیست‌ها را کلافه، افسرده و خسته کرده است.

ماجرا از  جمعه ۱۳ مهرماه آغاز شد ، بامداد روزی که جنگنده های رژیم صهیونیستی به ضاحیه لبنان یورش بردند و سید حسن نصرالله را به شهادت رساندند. یک روز بعد از این جنایت صهیونیست ها کلید پروژه بعدی خود را زدند؛ یعنی جنگ روانی.  اولین بار کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «احتمال دارد اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به بیروت آسیب دیده باشد و این ظن وجود دارد که قاآنی در محل بمباران اخیر اسرائیل در جنوب بیروت بوده باشد.»

خط جنگ شناختی که صهیون‌ها آن را کلید زدند در نهایت به نیویورک تایمز و رویترز نیز رسید تا جایی که به این نیز بسنده نکردند و بعد از گذشت حدود دو هفته شایعات تازه ای را بیان کردند؛ شایعاتی بسیار بزرگتر از حد تصور و البته دهانشان! تا جایی که مدعی شدند سردار قاآنی به اتهام جاسوسی برای رژیم‌ صهیونیستی بازداشت شده و هم‌اکنون در بازجویی قرار دارد.

موضوعی که البته باعث واکنش هیجانی مسئولان کشورمان و البته رسانه‌ها نیز نشد تا جایی که با گذشت زمان، تشت رسوایی شان از بام فروریخت و سردار سرافراز سپاه با همان آرامش همیشگی در آیین تشییع شهید نیلفروشان حاضر شد و مهر رسوایی دیگری را برای رسانه‌های غربی ثبت کرد.

رسانه‌های بعثی هم روزی شایعه کرده بودند امام خمینی (ره) از دنیا رفته است

اما انتشار اینگونه اخبار جعلی از سوی رسانه های بیگانه تازگی ندارد و سبقه آن حتی به زمان جنگ ایران و عراق نیز باز می‌گردد همان زمان که  رسانه های بعثی زمان جنگ شایعه کرده بودند امام خمینی (ره) از دنیا رفته است و امام خمینی (ره) نیز در جواب فرمودند: این شایعات را درست می‌کنند برای دلخوشی خودشان شنیدم امروز هم دلخوش کرده‌اند که فلانی فوت کرده است ؛ در حالی که من کسی نیستم ملت ما خدا دارد. از اول تا حالا پشتیبان ملت ما خدا بوده است اما گاهی ملموس بوده است و گاهی غیر ملموس. پس ملت ما ملتی است که از ضعف به قدرت رسیده است و آرزوی شهادت می‌کند و همچین ملتی که آرزوی شهادت دارد دیگر خوف ندارد و انشالله پیروز است.

در دام شایعات نیفتادیم

حمیدرضا مدقق کارشناس رسانه در این زمینه به ما گفته است: این موضوع شکلی از جنگ رسانه ای است یعنی شکلی از جنگ نرمی که طی آن برنده کسی است که روایت اول را در دست داشته باشد. رسانه‌های بیگانه در تلاش بودند تا از طریق دامن زدن به این شایعه هم طرف مقابل خود یعنی محور مقاومت را دچار تضعیف روحیه کنند و هم به نوعی اهداف عملیاتی خود را دنبال کنند برای مثال یافتن محلی که فرماندهان محور مقاومت در آن حضور داشتند و ضربه زدن و حملات احتمالی به آنجا را نیز همزمان دنبال می‌کردند.

وی ادامه داد: اما زیرکی که در این سو انجام شد دست کم از سوی برخی از مسئولان و رسانه ها این بود که در دام این شایعات نیفتادند که البته این تکنیک خیلی تازه هم نیست و این روش بسیار قدیمی است که در سایر جنگ ها نظیر جنگ سرد می‌توانیم نمونه های بسیاری از این تکنیک را ببینیم که بلوک شرق و غرب بر ضد هم به کار می‌بردند.

این کارشناس تصریح کرد: البته به دلیل ماهیت فضای مجازی برخی هم دچار این فریب شده بودند اما در هر حالتی در قاعده علم ارتباطات اینگونه است که رسانه ها هرگز نباید اسرار نظامی کشور متبوع خود را فاش کنند و این ربطی به ایران هم ندارد بلکه در تمام جهان خط قرمزی که به صورت یک اصل برای رسانه ها وجود دارد این است که نباید این اسرار را فاش کنند. الان همه متوجه شدند که تا چه اندازه ماهیت این موضوع مبتنی بر فریب بوده است.

وی افزود: انتشار غلط و گمراه کننده در طول تاریخ بسیار در جنگ‌ها وجود داشته است برای مثال نمونه هایی که گوبلز در زمان وزارت اطلاعات آلمان به کار برده است و بعد هم بلوک شرق و غرب از آن استفاده کردند.

«اگر اسرائیل و شیطان با هم بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم»

و در پایان باید بگوییم امام موسی صدر روزی گفته بود که «اگر اسرائیل و شیطان با هم بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم» و این یعنی حکایت رژیمی که حتی از ابلیس نیز لعین تر است و این روزها به وضوح، درستی آن ثابت می‌شود و قطعا از سوی ابلیس نباید انتظار کلام درست و صحیح را داشت.

خبرنگار فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
اینترنت میگه هیتلر چار ساعت قبل اعدام خود کشی کرد اما نتاییاهو خدا میدونه این بابا دور خونش ده هزار تا محافظ هست ماشینشم ضد گلوله هست اما حیف گلوله
-
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
هر دروغی را نباید باور کرد و شنونده باید عاقل باشد و"هالو" نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
هیچ دروغی رو نباید باور کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
این بی پدر از هیتلر هم پست تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
چه دروغ وچه راست الان دشمن صهیونیست در اکثر موارد و میدان دست برتر را دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
چه بخواهی و چه نخواهی قوم یهود صهیون رو به نابودیست و رژیم غاصب نفس‌های آخر رو میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
اینکه ۴۳ هزار نفر مردم بی گناه غزه و قتل عام کرده
.خودش
یک نوع خودزنی هس
و ب سوی نابودی ش نزدیک میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۰۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
دست برترشون فقط هواپیماست که ناجوانمردانه زنان و کودکان را بخاک و خون می‌کشند. باید برای این معضل فکری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
کسی که داره غرق میشه کف رو دریا را هم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
خیلی دوس دارم بدونم چرا کامنتا منتشر نمیشن وای جی سی جواب بده
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
دورغ که همه جا رواج دورغ ورد زبون همه هست بعضی ها سروغ
United States of America
حامد صلاحی
۰۸:۴۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
درود بر پیشوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
برای مقابله با تبلیغات دشمن بی خیال و دروغگو نباشید
آخرین اخبار