کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: میزان فرار‌های مالیاتی در بخش مسکن از طریق سامانه خودنویس از سال گذشته کاهش بسیاری یافته است.

 مهدوی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با بیان اینکه روند ثبت قراردادهای مسکن در سامانه خودنویس رو به رشد بوده و ما شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن در این بخش هستیم گفت: همزمان با راه اندازی سامانه خودنویس بازار مسکن به ویژه بازار اجاره به ساماندهی رسیده و ما توانسته ایم بخش عمده ای از نیازهای که متقاضیان در حوزه مسکن و اجاره نیاز داشتند را ار طریق این سامانه برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در خرداد ماه سال گذشته سامانه خودنویس با هدف نظارت بر بازار مسکن، از سوی دولت، راه اندازی شده تا بنگاه داران و متقاضیان ثبت قرارداد املاک، استعلام اجاره نامه و اخذ کد رهگیری به صورت رایگان، به سایت سامانه، مراجعه کرده و پس از ثبت نام در سایت خودنویس املاک، از امکانات آن، بهره مند شوند.

کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف دولت در خصوص بازار ملک و مسکن، کنترل قیمت ها و رصد و نظارت هرچه بیشتر بر بازار این امر است گفت: از سال گذشته بار اه اندازی این سامانه شاهد آن هستیم که بخش عمده ای از  فرارهای مالیاتی، تورم قیمت ملک و اخذ مبالغ سنگین برای اعطای کد رهگیری قرارداد اجاره مسکن، جلوگیری شده است.

مهدوی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اقداماتی که در سال گذشته دولت انجام داد راه اندازی سامانه خودنویس بود که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی شد گفت: تمامی بنگاه داران، موجران و مستاجران، همچنین، شهود قراردادها و متعاملین عقد بیع انواع ملک، می توانند از امکانات آن، استفاده نمایند و از این رو باید، از نحوه کار با سامانه و ثبت و استعلام قرارداد در آن، مطلع باشند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته شاهد هزینه های بسیار زیادی در حوزه مسکن بودیم که بخش عمده ای از  آنها از سوی مالکان و مستاجران پرداخت میشد اما خوشبختانه با راه اندازی این سامانه ما شاهد آن هستیم که صرفه جویی های گسترده ای در این حوزه انجام شده است.

کارشناس سیاست گذاری مسکن تاکید کرد: بازار مسکن با اجرای این سامانه می تواند آینده بسیار خوبی در بخش مسکن داشته باشد و اگر ادامه یابد و تمامی بخش های آن از جمله بخش اجاره و خرید تکمیل شود می توان امید داشت که بخش عمده ای از مشکلات درحوزه  مسکن برطرف شود.

مهدوی بیان کرد: در آینده هم با افزایش میزان قراردادهای مسکن می توان امید داشت که بازار آرامی را در تمامی بخش های مسکن تجربه کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار