مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان مسدود شده است و طبق برنامه سازگاری با کم آبی تا پایان سال باید ۴۶۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شود.

رضا اخلاص‌مند گفت: برخورد با چاه‌های غیرمجاز تشدید شده و تاکنون ۶۰ درصد برنامه عملیاتی سال جاری محقق شده است.

او گفت: این روند با جدیت ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود در پایان سال تعداد انسداد چاه‌های غیر مجاز از برنامه عملیاتی بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، عمق انسداد این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده در سال جاری را پنج هزار و ۵۰۰ متر دانست و گفت: با انسداد این تعداد چاه از برداشت غیرمجاز بیش از چهارمیلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

اخلاص‌مند گفت: از سال ۹۳ تاکنون، هفت هزار و ۳۸ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان مسدود شده که با این اقدام از برداشت غیرمجاز ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب از منابع زیر زمینی نیز جلوگیری شده است.

او طول انسداد کل چاه‌های مسدود شده استان را ۲۱۶ کیلومتر دانست و گفت: بیشترین و کمترین انسداد در شهرستان‌های کبودرآهنگ و درگزین اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: کبودرآهنگ با تعداد ۲ هزار و ۱۴۱ حلقه و حجم آب صرفه جویی شده ۷۸ میلیون متر مکعب و درگزین با تعداد ۷۱ حلقه و حجم آب صرفه جویی شده سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر است.

اخلاص‌مند با تاکید بر برخورد با چاه‌های غیرمجاز گفت: حفظ و حراست از منابع آب زیرمینی و سطحی یک وظیفه همگانی است و باید احاد جامعه خود در این موضوع مسئول بداند تا این کالای حیاتی به آیندگان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار