دبیر جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌ها گفت: برای رفع مشکلات ناترازی انرژی باید مدیریت بهینه مصرف را در دستور کار خود قرار دهیم که در این زمینه توجه به ماشین آلات بسیار حائز اهمیت است.

نوید نصر دبیر جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران در این برنامه به چالش های امروز مدیران ارشد در صنایع اشاره کرد و گفت: برنامه عملکرد و بودجه سازمان، عمدتا از خروجی درآمدی و عملکردی سازمان به جمع بندی می رسد بنابراین  ناگزیر هستیم خطوط تولید را در دسترس داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه باید بتوان برنامه تولید و عملکردی خود را به صورت صددرصدی محقق کنیم افزود: یک مدیر ارشد باید برنامه تولید و عملکرد را محقق کند این موضوع به عنوان چالش نخست مطرح است. چالش دوم این است که با توجه به سرعت تکنولوژی، نیازهای مشتریان و ذینفعان به لحظه تغییر می کند بنابراین باید به بهترین شکل پاسخگوی این خواسته ها باشیم.

 دبیر هفتمین دوره جایزه نگهداری با بیان اینکه،  یا باید خطوط تولید به روز داشته باشیم یا سیستم های تولید را به سیستم های انعطاف پذیر تبدیل کنیم ادامه داد: باید به مقوله توسعه پایدار توجه ویژه داشته و به دنبال بزرگ کردن نقش دارایی ها و تجهیزات باشیم.

 نصر  اظهار کرد: در عمده صنایع ایرانی به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم خطوط به روز داشته باشیم و تجهیزاتمان برای گذشته است برای افزایش نرخ تولید باید به نرخ خرابی ها هم توجه کنیم در نتیجه  باید برای سطح و تناسب فعالیت های نگهداری و تعمیرات و سیاست گذاری دارایی، یک برنامه منسجم داشته باشیم‌.

 وی اظهار کرد: در مقوله ناترازی انرژی هیچ گریزی جز مدیریت بهینه مصرف انرژی نداریم؛ برای تحقق برنامه های عملکردی باید به فکر تامین منابع پایدار باشیم در نتیجه  باید به نقدینگی توجه کنیم.

 نصر بیان کرد: در بیش از ۸۰ ارزیابی که انجام دادیم، متوجه شدیم برای مطالبه گری مناسب نیازمند زیرساختی با عنوان منابع اطلاعاتی هستیم. حضور نیرو و سرمایه کار جدید،‌چالش هایی را ایجاد می کند؛ حفظ و نگهداشت نیروی انسانی یک چالش است باید نظام های انگیزشی را تعویض کنیم و تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه سودآور کردن مجموعه از طریق بهینه کردن هزینه های عملیات و خلق ارزش کردن نگهداشتی که منجر به ارتقای بهره وری می شود گفت:نگهداشت محصولات ارزش دارد که کیفیت محصول را بالا ببرد و در طرح ریزی فعالیت ها ریسک ایمنی دارایی ها را نشان دهد تا بازدهی بیشتری از نرخ سرمایه گذاری بگیریم.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار