مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از رسیدگی به ۴۵۵ پرونده در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: مجموع محکومیت این پرونده‌ها ۱۴ میلیارد ریال بوده است.

علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از رسیدگی به پنج هزار و ۵۸۹ فقره پرونده طی ۶ ماهه نخست امسال در حوزه‌های مختلف قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان، کالا و خدمات و اصناف خبر داد و گفت: پنج هزار و ۵۴۲ فقره پرونده در همین مدت با صدور آرای محکومیت مختومه شده که مجموع ریالی آن ۹۷۶ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: طی همین مدت مدت در حوزه کالا و خدمات چهار هزار و ۴۲۴ فقره پرونده رسیدگی شده که مجموع محکومیت آنها ۲۸۶ میلیارد ریال و میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها هفت روز بوده است.

حسن پور با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان ۴۵۵ فقره پرونده رسیدگی شده است، ادامه داد: مجموع محکومیت این پرونده‌ها ۱۴ میلیارد ریال بوده و میانگین زمان رسیدگی نیز ۱۰ روز محاسبه شده است.

این مسئول همچنین به رسیدگی پرونده‌ها در حوزه قاچاق کالا و عرض اشاره کرد و گفت: ۷۱۱ فقره پرونده در سال جاری با مبلغ محکومیت ۶۷۵ میلیارد ریال مختومه شده است.

به گفته حسن پور، بیشترین تخلفات کالا و خدمات درج نکردن قیمت، گران فروشی، عدم صدور فاکتور و کم فروشی بوده و بیشترین اصناف متخلف نیز به ترتیب نانوایان، خواروبار، پوشاک، مرغ و ماهی، میوه و تره بار، املاک، رستوران‌ها و فروش لوازم یدکی بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در ادامه به هزار و ۱۰۹ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: با کمک ۲۳۳ گروه بازرسی در تعزیرات حکومتی، ۹۶۸ پرونده تخلف صنفی نیز تشکیل شده است.

حسن پور بیان کرد: ۹۱ واحد صنفی متخاف در سال جدید پلمب شده و برای ۷۷ واحد صنفی نیز پلاکارد تعطیلی در جلوی درب مغازه نصب شده است.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۳۵ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار