مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: مجموعه طرح‌های از آبخیز تا جالیز با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان در بخش ارسک شهرستان بشرویه افتتاح شد.

هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی امروز در حاشیه افتتاح قنات روستای پلنگ آباد بخش ارسک شهرستان بشرویه گفت: یکی از معضلاتی که روستا‌های عشایری بخش ارسک بشرویه داشت در زمینه نداشتن جاده و راه دسترسی به روستا‌ها بود. 

او با بیان اینکه در این شرایط امکان خدمات رسانی به روستا‌ها فراهم نبود، افزود: اعتباراتی در این خصوص از طرف فرمانداری مصوب می‌شد، اما به دلیل نداشتن جاده و راه دسترسی امکان اجرا میسر نبود. 

هنری بیان کرد: باتوجه به اولویتی که وجود داشت و پیگیری‌هایی که از بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف انجام شد و به دلیل صعب العبور بودن منطقه حضور ماشین آلات به صورت شخصی وجود نداشت. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی به درخواست عنوان شده از اداره کل امور عشایری استان به بسیج سازندگی اشاره و عنوان کرد: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در اختیار بسیج سازندگی سپاه استان است، ابتدای کار را بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ورود کرد. 

او اظهار کرد: بسیج سازندگی کار بازگشایی مسیر صعب العبور منطقه به طول ۸ کیلومتر را انجام داد و زمینه خدمات رسانی به روستا‌های مختلف در این بخش فراهم شد. 

هنری تصریح کرد: وقتی جاده که آرزوی چندین ساله مردم بود محقق شد، طرح از آبخیز تا جالیز هم با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در بالا دست قنوات اجرایی شد. 


بیشتر بخوانید


مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: تأمین اعتبار قنات، احیای قنات و استخر ذخیره آب توسط جهاد کشاورزی و امور عشایری انجام شده است. 

او عنوان کرد: کار اجرایی احیای قنات توسط بسیج سازندگی صورت پذیرفت. 

هنری گفت: همزمان با هفته ملی روستا و عشایر، شاهد افتتاح مجموعه طرح هایی در روستا‌های عشایری بخش ارسک هستیم. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی افزود: برای این مجموعه طرح ها حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 

او تأکید کرد: مجموعه طرح ها نمونه و الگوی مشارکتی موفق بین کار‌هایی است که با محوریت مجموعه بسیج و سپاه و هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایری، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است. 

هنری با تأکید بر اثربخشی مشارکت مردم در این طرح ها ، بیان کرد: امروز به دنبال این هستیم که این مدل‌ها و روش‌های مشارکتی بین دستگاه‌ها را در نقاط مختلف پیاده کنیم. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اگر محوریت و ورود برای ایجاد جاده روستای پلنگ آباد توسط سپاه و بسیج سازندگی انجام نمی‌شد سال‌ها مردم این منطقه از خدمات بی‌بهره بودند. 

او افزود: با توجه به ظرفیت منطقه در مورد گیاهان دارویی و برداشت آنغوزه در این محدوده یکی دیگر از تاثیرات ایجاد جاده روستای پلنگ آباد که برای مردم شهرستان ایجاد خواهد کرد، موضوع کشاورزی و گیاهان دارویی است. 

هنری بیان کرد: طرح‌های آبخیزداری که انجام می‌شود مربوط به حوزه آبخیز نهرین طبس است و حجم وسیعی از حوزه آبخیز را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی به جزئیات افتتاح و بهره‌برداری از طرح های محرومیت زدایی روستا‌های منطقه عشایری بخش ارسک بشرویه اشاره و اظهار کرد: اجرای ۴ سازه آبخیزداری با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال و ۱۱ روستای بهره‌مند، احداث استخر ذخیره آب با اعتبار هزینه شده ۲ میلیارد ریال و ۲۴ خانوار بهره‌مند، احیای جاده پلنگ آباد با اعتبار ۴۸.۵ میلیارد ریال و ۵ روستا بهره‌مندو احیا و مرمت قنات با اعتبار ۱۰.۵ میلیارد ریال و ۲۴ خانوار بهره‌مند از جمله مجموعه طرح های افتتاحی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.