مسابقه نقاشی چهار هزار متری با موضوع آب و نگهداری محیط‌زیست به مناسبت هفته ملی کودک به طور همزمان در سراسر استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: نقش کودکان در مدیریت مصرف آب بسیار مهم است، زیرا آموزش و ترویج رفتار‌های پایدار از سنین پایین می‌تواند تاثیرات طولانی‌مدتی بر محیط زیست و آینده مصرف منابع طبیعی داشته باشد.

فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه کودکان باید از سنین کودکی در مورد اهمیت آب و کمبود منابع آبی آگاهی پیدا کنند، گفت: این آموزش‌ها می‌تواند شامل مباحثی مانند چرخه آب، تاثیر کمبود آب بر محیط زیست و جامعه و راهکار‌های مدیریت مصرف آب باشد.

او گفت: کودکان به دلیل تاثیرپذیری بالا و توانایی انتقال رفتار‌های خود به دوستان و خانواده می‌توانند به عنوان الگوی مناسبی برای دیگران در مدیریت مصرف آب عمل کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: وقتی یک کودک در محیط مدرسه یا خانه صرفه‌جویانه رفتار می‌کند، این رفتار‌ها به سرعت به سایر افراد نیز منتقل می‌شوند بنابراین همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار ما قرار گرفته است و در برخی برنامه‌های هفته ملی کودک، همکاری داریم.

بختیاری‌فر برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان با موضوع آب به طور همزمان در سراسر استان را از جمله برنامه‌هایی دانست که می‌توانند اهمیت و ارزش آب را در ذهن کودکان حک کنند.

او گفت: با آموزش و تربیت درست کودکان، می‌توان رفتار‌های مسئولانه‌ای نسبت به مصرف آب ایجاد کرد که نه تنها به حفظ و نگهداری منابع آبی کمک می‌کند، بلکه در طولانی مدت باعث فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.