مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶۸ هزار نفر در استان، تحت پوشش این بیمه هستند.

اسدی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: پوشش بیمه‌ای این صندوق در جمعیت مشمول استان به ۴۱.۶۹ درصد رسیده و رو به افزایش است.

او افزود: جمعیت مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اکنون ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر است که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند.

اسدی مجموع بیمه شدگان استان را ۶۸ هزار و ۳۹۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۴۲ هزار و ۵۱۷ نفر بیمه شده فعال و ۶ هزار و ۴۲۵ نفر مستمری بگیر هستند.


بیشتر بخوانید


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: سه هزار و ۶۴۹ بازنشسته، ۲۳۱ نفر از کارافتاده و ۲ هزار و ۵۴۵ نفر مستمری بازمانده از خدمات صندوق بیمه اجتماعی استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور (طرح بیمه رایگان مادران خانه‌دار غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر) گفت: مادران مشمول این طرح از طریق دهیاری‌ها یا کارگزاری‌ها شناسایی شده و نسبت به ثبت‌نام آنها اقدام می‌شود.

اسدی از جذب هشت هزار و ۳۵۶ نفر در این طرح خبر داد و گفت: خراسان جنوبی در میزان درصد جذب سهمیه مرحله اول طرح بیمه رایگان مادران خانه‌دار غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر رتبه اول را به خود اختصاص داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.