مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای دومین دوره طرح آفتاب کتاب، ۹۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای ۹۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان، گفت: این برنامه‌ها در طول تابستان امسال به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، مهارت افزایی و کسب و کار با محوریت توسعه فردی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، جلسات محافل ادبی، بازی‌های خلاق، آموزش تفکر فلسفی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ویژه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال بود که با حضور اساتید و مربیان مجرب و متخصص در تابستان برگزار شد.

معصومی ادامه داد: با اجرای این طرح که ۵۰ کتابخانه عمومی در ۱۷ شهرستان، در آن مشارکت داشتند؛ بیش از ۴۰۰ کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف از قبیل کسب و کار، شیوه‌های شاد زیستن، ازدواج موفق، کلاس‌های هنری، آشنایی با قرآن در بیش از ۶ هزار ساعت برای پنج هزار نفر اجرا شد که ماحصل تعدادی از این کارگاه‌ها به برپایی نمایشگاه‌های کسب و کار منتهی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی افزود: همچنین، بیش از ۳۰۰ برنامه ویژه کودکان و بیش از ۳۰ کارگاه و ویژه‌برنامه‌های مختلف برای گروه‌های خاص از جمله نابینایان، ناشنوایان و سالمندان در قالب این طرح اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.