رییس کل دادگستری خوزستان گفت: جلوگیری و مقابله مدیر با قانون گریزی باعث بهبود عملکرد و پیشگیری از فساد خواهد شد.

علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید بازرسی خوزستان در محل گیت بوستان اهواز گفت: اجرای قانون و حُسن انجام آن از وظایف ساختار اداری است و اجرای درست و صحیح قوانین و مقررات از سوی دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

او هدف از تاسیس سازمان بازرسی را قانون‌مندی و جلوگیری از وقوع سوء جریان در ساختار اداری دانست و اظهار کرد: انجام وظیفه در قبال مردم و رسالت هر دستگاه در راستای کمک به جامعه از وظایف هر دستگاه است.

دهقانی نظارت بر ادارات برای جلوگیری از ترک فعل مدیران را بسیار مهم دانست و این اقدام را در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: اگر سوء جریانی در دستگاهی شکل گرفت باید در چهارچوب قانون برخورد لازم با آن ارگان صورت گیرد.

در ادامه این آیین مدیر کل جدید بازرسی خوزستان بیان کرد: از مدیران خرد و کلان استان درخواست دارم‌ در تحقق اهداف دستگاه‌های خود تلاش کنند.

حجت الاسلام مصطفی انصاری‌فرد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون و خدمت‌رسانی به مردم نهایت تلاش و دقت را داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد فساد در ادارات شکل بگیرد افزود: قطار خدمت‌رسانی به مردم باید به سرعت حرکت کند ودر صورت ایجاد فساد در این مسیر و گسترش آن، همه را درگیر خواهد کرد.

رکود طرح‌ها در خوزستان

مدیر کل سابق بازرسی خوزستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه خوزستان یک استان پهناور اقتصادی است و می‌طلبد که دولت توجه بیشتری به این استان داشته باشد افزود: از آنجایی که در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان نوسان وجود دارد، تخصیص ندادن اعتبار در طول اجرای طرح باعث رکود این طرح‌ها شده است.

محمد آقاجری اضافه کرد: بسیاری از ابرپروژه‌های استان به دلیل نبود اختیارات مدیریتی در استان اجرا نشده و یا نیمه کاره رها شده است.

او گفت: طرح قطار شهری اهواز از جمله طرح‌های استان است که بعد از ۲۰ سال هنوز به سرانجام نرسیده است.

آقای آقاجری یکی از سیاست های مهم سازمان بازرسی را آسیب شناسی در سطح کلان عنوان کرد و افزود: ۵۰ بازرسی کلان در استان انجام شده که بیشتر مربوط به مسائل مهم و کلان کشور بوده است.

او اظهار کرد: ۸۱ درصد پیشنهادات ارائه شده به دستگاه‌های استان با همکاری مدیران محقق شده است.

حجت الاسلام مصطفی انصاری‌فرد امروز در مراسمی به عنوان مدیر کل جدید بازرسی خوزستان معرفی شد و از اقدامات محمد آقاجری مدیر کل سابق این دستگاه قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.