مدیرکل پست استان اصفهان گفت: اصفهان مجهز به سیستم سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی شد.

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: اصفهان بعد از تهران دومین استان مجهز به سیستم سورتینگ در کشور است. طراحی و ساخت این سیستم صددرصد دانش‌بنیان و به دست مبتکران ایرانی انجام شده و هیچ‌گونه وابستگی به کشور‌های خارج ندارد.
حمید باقری افزود:  از سال ۱۹۶۹ روز ۹ اکتبر سالروز تأسیس اتحادیه جهانی پست به‌عنوان روز جهانی پست تعیین شد.
وی گفت: هر یک از دولت‌های عضو سازمان ملل متحد می‌توانند عضو اتحادیه جهانی پست شوند. هر کشوری که در سازمان ملل متحد عضویت ندارد، می‌تواند درخواست عضویت دهد و درصورتی‌که حداقل ‏ ۳/۴ اعضای اتحادیه موافق باشند، به عضویت پذیرفته می‌شود. هم‌اکنون اتحادیه ۱۹۲ عضو دارد. جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۲۵۶ عضو اتحادیه جهانی پست است.


باقری تصریح کرد: حدود ۲۵ در صد ترافیک در بسته امانات داشته‌ایم که بیشتر به‌صورت الکترونیک بوده است. باتوجه‌به تغییر فرایند زندگی مردم زیر ساخت‌های پست را تغییر داده، و آن را به‌صورت توسعه زیر ساختی و هوشمندسازی سوق داده و سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.


مدیرکل پست استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۳۶ ساختمان با ۶۶ هزار مترمربع فضای عملیاتی داریم که باید این فضا را توسعه دهیم. هم اکنون ۴۱۰ نفر نیروی شرکتی داریم و همچنین ۲۴۰ شغل مستقیم ایجاد کرده‌ایم.


وی افزود: با ۲۶ استان کشور به‌صورت مستقیم و غیر‌مستقیم ارتباط پستی داریم. قبلاً مرسوله برای ارسال به استان‌های دیگر باید ابتدا به تهران فرستاده می‌شد و پس از تقسیم‌شدن به مقصد منتقل می‌شد. تحویل مرسوله بدین‌طریق بسیار زمان بر بود، اما امروز ما مرسوله‌ها را مستقیم به استان‌های دیگر ارسال می‌کنیم.


باقری با اشاره به آماری از فعالیت‌های پستی بیان کرد: به‌صورت روزانه ۴۹ هزار فقره مرسوله به اصفهان وارد و ۴۴ هزار فقره مرسوله از استان خارج می‌شود که در مجموع در شش ماه اخیر حدود ۹ میلیون و ۳۲ هزار و ۴۶۹ مرسوله به استان وارد شده است. همچنین نزدیک به ۸ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۶۰ مرسوله از استان خارج شده است.


مدیرکل پست استان اصفهان گفت: اصفهان بعد از تهران دومین استان مجهز به سیستم سورتینگ در کشور است.
وی ادامه داد: با توزیع و دسته‌بندی مرسولات پستی به‌صورت دستی آسیب زیادی به این مرسولات وارد می‌شد، اما با راه‌اندازی سیستم هوشمند در هر ساعت بیش از ۴ هزار مرسوله تفکیک و تقسیم‌بندی می‌شود.

 
باقری گفت: طراحی و ساخت این سیستم صددرصد دانش‌بنیان و به دست مبتکران ایرانی انجام شده و هیچ‌گونه وابستگی به کشور‌های خارج ندارد.


مدیرکل پست استان اصفهان افزود: در ۸ منطقه شهرداری اصفهان پلاک هوشمند نصب شده است و در ۷ منطقه دیگر در حال برداشت اطلاعات هستیم که تا پایان سال جاری نصب پلاک هوشمند در همه مناطق انجام شود.

 
وی بیان کرد: طبق آمار به دست آمده از مشتریان پست، میانگین رضایتمندی مردم در اصفهان از باجه‌های پستی و بخش توزیع ۹۶ درصد بوده است.


باقری تصریح کرد: ایجاد و راه‌اندازی سامانه ۴۱۴۰ برای برقراری تماس مردم با اداره پست، الکترونیکی نمودن و توسعه سامانه رسیدگی به شکایات، نصب پلاک‌های کدپستی هوشمند و راه‌اندازی دستگاه‌های پوز نامه‌رسان‌ها از دیگر اقدامات پست استان اصفهان است.

برچسب ها: مرسوله ، پستی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار