معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه رسیدگی به مسائل رودخانه شاوور در دستور کار قرار می‌گیرد گفت: تصرف حریم و بستر رودخانه باید متوقف شود.

فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به بازدید و بررسی وضعیت زیست محیطی  رودخانه شاوور در شهرستان شوش گفت: رودخانه شاوور یکی از رودخانه‌های مهم استان خوزستان است که از جلگه و از چشمه‌های واقع در شمال استان سرچشمه می‌گیرد و علاوه بر کارکردهای مطلوب فراوان، از منابع تامین آب تالاب بامدژ است بنابراین حفاظت از رودخانه شاوور مهم و ضروری است.

وی افزود: مهمترین مسائل حفاظتی رودخانه شاوور جلوگیری از تصرف حریم رودخانه و تخریب چشمه‌های آن و همچنین جلوگیری از ورود فاضلاب به آن است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر افراد سودجو به منظور توسعه اراضی، اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی و تصرف عدوانی حریم و بستر رودخانه شاوور و ساخت و سازهای غیر قانونی در بخش‌هایی از رودخانه کرده‌اند که علاوه بر تصرف حریم و بستر موجب تخریب چشمه‌های تغذیه‌کننده رودخانه شده است و باید بمته سرعت وقف شود.

قلی‌نژاد با بیان اینکه رسیدگی به مسائل رودخانه شاوور در دستور کار شورای حفاظت کیفی رودخانه های استان خوزستان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: رودخانه شاوور یک اکوسیستم ارزشمند و از زیستگاه‌های گونه‌های جانوری مهم همانند لاک پشت فراتی است که در خطر انقراض قرار دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.