نخست‌وزیر رژیم تروریستی اسرائیل درخواست تغییر نام جنگ یکساله در نوار غزه را به جنگ رستاخیز داده است.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم تروریستی اسرائیل، درخواست تغییر نام جنگ یکساله در نوار غزه را داده است.

براساس گزارش آرتی، این روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه نتانیاهو در نشست ویژه شورای وزیران که به مناسبت سالگرد هفتم اکتبر برگزار شد، خواستار تغییر نام جنگ از «شمشیر‌های آهنین» به «جنگ رستاخیز» شد، اعلام کرد: جلسه با یک دقیقه سکوت و پس از آن کلیپی از اتفاقات یک سال گذشته شروع شد.

شبکه ۱۲ رژیم تروریستی اسرائیل نیز گفت که وزرا گالی بهار مایارا، مشاور حقوقی کابینه را متهم به ممانعت از انتشار این ویدئو کردند، در حالی که مشاور گفت از چنین بخشنامه‌ای اطلاعی نداشته است و با داغ شدن بحث جلسه را ترک کرد.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار