حزب‌الله لبنان در سالروز عملیات طوفان‌الاقصی ضمن تأکید بر ضرورت نابودی رژیم اسرائیل، بر تداوم مبارزه تا برقراری عدالت در فلسطین اشغالی تأکید کرد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک سال تمام از عملیات قهرمانانه طوفان الاقصی می‌گذرد. عملیاتی که در آن اراده مقاومت فلسطین در برابر تجاوز، بی‌عدالتی و اشغالگری که بر این مردم مظلوم از سال ۱۹۴۸ تحمیل شده و به‌تبع آن جنگ‌ها و ویرانی‌های متعددی صورت‌گرفته، تجلی یافت.

حزب‌الله تأکید کرد که این عملیات در مجموع آثار تاریخی و نتایج راهبردی به همراه خواهد داشت و با پایان اشغالگری، عدالت برقرار خواهد شد و مردم فلسطین به حق مشروع خود در داشتن یک سرزمین کاملاً آزاد از دریا تا رود، دست خواهند یافت.

در ادامه این بیانیه بر چند نکته مهم تأکید شد که در ذیل می‌آید.

‌۱- حق کامل ملت فلسطین در مقاومت به هر وسیله‌ای در برابر اشغالگر برای احیای حقوق مشروع و نابودی اشغالگری.

۲- باوجود وحشیگری و تجاوزات اشغالگر که به شهادت ده‌ها هزار فلسطینی و ویرانی نوار غزه با توحشی بی‌سابقه شد، این رژیم ظالم و متجاوز ثابت کرده که موجودی شکننده است و بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه حیات نیست.

۳- این رژیم موقت صهیونیستی در منطقه ما و بافت اجتماعی، فرهنگی و انسانی ما جایی ندارد. این رژیم یک غده سرطانی متجاوز بوده و هست و هرچه قدر هم طول بکشد، در نهایت باید حذف شود.

۴- ایالات متحده آمریکا، متحدان و ایادی آن در جهان و منطقه شریک این اشغالگری در تجاوزات و جنایات علیه ملت فلسطین و لبنان و علیه مردم منطقه هستند و مسئولیت کامل این جنایت، بی‌عدالتی و تراژدی‌های غم‌انگیز انسانی را بر عهده دارند.

۵- ایستادگی ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها را پس از یک سال صبر، استقامت و قهرمانی با وجود مصیبت‌ها و درد‌ها ارج می‌نهیم. آنها شایسته پیروزی‌اند.

۶- قدرت و شجاعت برادران مجاهد خود در جبهه‌های پشتیبانی در یمن عزیز و عراق بزرگ و نیز تصمیم تاریخی جمهوری اسلامی ایران در در هم کوبیدن عمق رژیم اشغالگر با موشک‌های حمایت از مردم لبنان و فلسطین را نیز ارج می‌نهیم. امری که پیامد‌ها و نتایج بزرگی در ماهیت رویارویی آشکار با دشمن صهیونیستی دارد.

۷- تصمیم حزب‌الله در گشودن جبهه پشتیبانی از مردم فلسطین و مقاومت شرافتمندانه آن در هشتم اکتبر، تصمیمی در جانب حق و عدالت و انسانیت کامل و درعین‌حال تصمیمی برای دفاع از لبنان و مردمش است.

مقاومت و مردم ما در ساختار رهبری و نظامی و مادی بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند. آوارگی اجباری و امنیتی صد‌ها هزار غیرنظامی و تخریب سنگین املاک و ساختمان‌های خصوصی بخشی از این هزینه‌ها است. دشمن نیز هنوز بدون هیچ حد و مرزی در حال ارتکاب جنایت و تجاوز است، اما ما ان‌شاءالله به توانایی مقاومت خود در دفع این تجاوزات و نیز صبر و پایداری مردم بزرگ و مقاوم خود تا زمان ازبین‌رفتن این غم و اندوه اطمینان داریم.

در پایان این بیانیه آمده است: «ما پیروزی و آسایش پس از سختی را می‌بینیم. دوره شکست‌ها گذشته ودوران نصرت الهی است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۳
فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ لَاالغالِبونَ
آخرین اخبار