معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۶۴ کیلومتر شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب و فاضلاب توسعه و اصلاح شده است.

داود اویسی میزان توسعه شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب استان قم در این مدت را بیش از ۲۴ کیلومتر اعلام کرد و با اشاره به اصلاح بیش از ۸ کیلومتر شبکه آب در نیمه نخست امسال گفت: این طرح‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت آب و بهبود ارائه خدمات به مشترکان اجرایی شده و بخشی از برنامه‌های مستمر آبفای استان قم است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین توسعه بیش از ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب در سایت‌های نهضت ملی مسکن را بخش دیگری از طرح‌های اجرایی حوزه عمرانی آب و فاضلاب قم اعلام کرد و افزود: در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۴ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهر قم هم اصلاح و بازسازی شده است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان در تشریح طرح‌های شاخص این شرکت از ابتدای امسال گفت: آبرسانی به روستا‌های کرمجگان در شهرستان کهک و نیجه در بخش سلفچگان و ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای رستگان در بخش خلجستان با هزینه ۳۸۰ میلیارد ریالی را از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

اویسی با اشاره به اجرای طرح اصلاح و تکمیل خط انتقال روستا‌های دشت مسیله به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی این طرح خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح، روستا‌های صیدآباد، باقرآباد، مشک‌آباد، جعفرآباد، علی‌آباد کورگل، کاج و محمدآباد در بخش مرکزی شهرستان قم از آب پایدار و با کیفیت برخوردار خواهند شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان همچنین به رفع مشکل افت فشار روستای حسین‌آباد میش مست با ساخت خط انتقال و نصب فشارشکن اشاره و اضافه کرد: این طرح با هزینه ۶ میلیارد ریالی و اجرای عملیات ۲۰۰ متر لوله‌گذاری و ساخت ۲ باب حوضچه فشارشکن به اجرایی رسیده است.

معاون فنی و مهندسی آبفای استان همچنین از آغاز اجرای بخشی از شبکه و خط انتقال آب و فاضلاب سایت‌های ۲۲ هکتاری و سایت شهید رییسی نهضت ملی مسکن پردیسان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری در دو بخش آب و فاضلاب این منطقه اجرا شده است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان اجرای مرحله نخست آبرسانی به ۶ روستای مجتمع قیام با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های شاخص اعلام کرد و گفت: ساخت ۳۸ کیلومتر خط انتقال، ۵ باب مخزن به مجموع حجم ۲۲۵۰ متر مکعب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه از اقدامات انجام شده در این طرح است.

اویسی افزود: به منظور تکمیل این طرح ۹۰ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری هزینه شده و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان ساخت مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی پردیسان و احداث بستر لجن‌خشک‌کن تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری ۱۸۰۰ میلیارد ریالی را از دیگر طرح‌های در دست اجرای آبفای استان قم برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار