موسم شکار ماهیان استخوانی از دریای خزر با فعالیت ۱۸ شرکت تعاونی و بیش از ۸۰۰ ماهی‌گیر ساکن شهر‌های بندرترکمن، گمیشان و بندرگز آغاز شد.

 این ماهی‌گیران به مدت شش ماه و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۴ زمان دارند گونه‌های ماهی استخوانی را از دریای خزر شکار کنند.

ماهی‌گیری در سواحل خزر به روش «پره» انجام می‌شود. در این روش تور‌هایی به بلندی هفت تا ۱۰ متر و درازای هزار و ۲۰۰ متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا (۱۴ متری عمق دریا) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه‌های کفال، سفید و کپور به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‌شود.

سر صیاد، فوکا پوش (صیادان باچکمه‌های بلند)، تور ریز، چینت چی (مرمت کار تور)، قایقران و راننده تراکتور از نیرو‌های اصلی در انجام صید پره هستند.

مدیرکل شیلات گلستان پیش‌بینی کرد ماهیگیران استان در موسم شکار امسال هزار و ۳۰۰ تُن ماهی استخوانی از دریای خزر برداشت کنند.

اسماعیل جباری با یادآوری رویکرد این اداره کل برای حفظ ذخایر ماهیان استخوانی در دریای خزر گفت: تابستان امسال حدود ۸۰ میلیون بچه ماهی «کپور» و ۲۵ میلیون بچه ماهی «کَلمه» در رودخانه‌ها منتهی به خزر و سواحل آن در استان گلستان رها شد.

نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در استان گلستان قرار دارد و بخشی از ساکنان بندرترکمن، گمیشان و بندرگز به ماهیگیری می‌پردازند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.