کارشناس امور نظامی و استراتژیک لبنانی معتقد است که رهبر انقلاب اسلامی ایران نماد مهم و بزرگی از محور مقاومت هستند که با ستمگران و در راس آنها آمریکا مبارزه می‌کنند.

«منیر شحاده» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی لبنان در ارزیابی خود از محور‌های خطبه روز جمعه رهبر انقلاب و پیام‌های آن به منطقه و جهان به ویژه محور مقاومت و دشمن صهیونیستی به ایسنا گفت، این اولین بار است که حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران پس از چهار سال غیبت به خطبه نماز جمعه باز می‌گردند تا از آن برای گرامیداشت یاد و خاطره و رثای شهید سید حسن نصرالله و اینکه ایشان چه جایگاهی نزد رهبری داشت، بهره ببرند.

کارشناس لبنانی اظهار داشت، رهبر انقلاب اسلامی ایران، شهید سید حسن نصرالله را با صفات والایی توصیف کردند و نشان دادند که چقدر نسبت به ایشان محبت و ارادت و قدردانی دارند و او را برادر و عزیزم خواندند. این امر نشان دهنده اهمیت سید حسن نصرالله و جایگاه ایشان نزد رهبر انقلاب است؛ بنابراین بعد چهار سال به ایراد خطبه در حضور جمعیتی باز می‌گردند که برای بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله آمده بودند و تعداد آنها ده‌ها هزار نفر ارزیابی می‌شد.

منیر شحاده گفت: این ضایعه بزرگ است و ملت غمگین است، اما این بدان معنا نیست که ما بهراسیم یا سرگردان شویم. باید با آرامش فکر کنیم که چگونه فقدان سید حسن نصرالله را جبران کنیم. اقدام بعدی باید سنجیده باشد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند نباید دچار ضعف و سستی شویم.

منیر شحاده، تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی لبنانی

وی تصریح کرد، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زبان عربی با لحنی تند نسبت به دشمنان غربی ایراد شد. ایشان فرمودند: محور مقاومت همچنان ادامه دارد و هرکس درباره موضع ایران نسبت به محور مقاومت تردید کند متوهم است. پاسخ ایران به اسرائیل با این حجم زیاد از موشک‌های هایپرسونیک که توانستند اهداف خود را با دقت مورد اصابت قرار دهند بیانگر این امر است؛ بر خلاف آنچه که رژیم اسرائیل اعلام کرد مبنی بر اینکه با همه آنها مقابله کرده و هیچ خسارتی وارد نشده است، اما چند روز بعد روزنامه‌های غربی با انتشار مطالبی اعلام کردند که ایران توانسته است بیش از یک پایگاه هوایی را به طور مستقیم مورد اصابت قرار دهد. در هر صورت تصاویر و ویدئو‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از ساکنان فلسطین اشغالی منتشر شده است که شلیک موشک‌ها و نحوه اصابت آنها به اهداف را نشان می‌دهد.

منیر شحاده تاکید کرد: ما به دروغ‌گویی‌های اسرائیل و پنهان‌سازی حقایق از سوی آن عادت کرده‌ایم و حقایق پس از ۲ روز آشکار شدند.

نماز جمعه نصر به امامت آیت‌الله خامنه‌ای

هماهنگ کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل) تاکید کرد: پس این پاسخ در انتقام شهید اسماعیل هنیه و ترور سید حسن نصرالله و برای تاکید بر این موضوع انجام شد که ایران خرید و فروش نمی‌کند بلکه صادقانه در این مسیر ایستادگی می‌کند و تسلیم نخواهد شد و با تمام ظرفیت‌های خود پشتیبان این محور خواهد بود.

او ادامه داد: جناب آیت‌الله سید علی خامنه‌ای با تجلیل از سید حسن نصرالله ارزش و جایگاه این شهید را در نزد خود نشان دادند.

رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان عنوان داشت: من معتقدم که حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نماد و سمبل مهم و بزرگی از محور مقاومت است که در حال مبارزه با ظالمان و در راس آنها آمریکا است که برای فروپاشی رژیم‌های عربی و نابودی آنها و ارتش آنها و غارت ثروتشان تلاش می‌کند.

وی در خاتمه همچین اظهار داشت، رهبر انقلاب درباره اسرائیل گفتند که این رژیم به دنبال تبدیل شدن به مرکز و مسیر ترانزیتی میان آسیا و اروپا است و می‌خواهد که در رابطه با نفت نقش محوری داشته باشد. ایشان فرمودند که ایران قدرتمند است و اسرائیل نمی‌تواند نه بر ایران و نه بر مقاومت لبنان پیروز شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار