دومین روز سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با برگزاری نشست‌های تخصصی برگزار شد.

دومین روز از سی و ششمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با حضور اهالی رسانه و منتقدین برگزار شد.

در این روز نشست‌های تخصصی درباره فیلم‌های جشنواره بر روی پرده سینماهای شهر اصفهان برگزار شد.

بر اساس جدول اعلام شده، روز گدشته یکشنبه ۱۵ مهرماه نشست فیلم‌های «میرو» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی سعید الهی در ساعت ۱۷، «شمشیر و اندوه» به کارگردانی مشترک عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه کنندگی مهدی جعفری در ساعت ۱۹ و «آن دو» به کارگردانی مرتضی رحیمی و تهیه کنندگی سید علیرضا سبط احمدی در ساعت ۲۱:۱۵ در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد و مدیریت و اجرای این نشست ها با سحر قناعتی گزارشگر نام آشنای سیما و کارشناس سینما است.

شایان ذکر است که بر اساس اعلام ستاد برگزاری جشنواره، به دلیل محدودیت مکان برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، اولویت حضور در جلسات با اهالی رسانه، منتقدان و خبرنگاران نوجوان است.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان

همچنین کتاب سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و (کاتالوگ) جشنواره که شامل بخش‌هایی از جمله پیام‌های افرادی چون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، شهردار اصفهان و دبیر جشنواره است در اختیار حاضران قرار گرفت.

معرفی کارگاه‌های آموزشی و اطلاعات کامل آثار راه یافته به بخش‌های مختلف این جشنواره، به همراه معرفی هیئت داوران، شورای سیاستگذاری و ستاد برگزاری جشنواره در قالب دوزبانه به همراه عکس‌ها و پوسترهای آثار از دیگر بخش‌های این کاتالوگ است که توسط انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در ۱۳۹ صفحه منتشر شده است.

همچنین روز گذشته علی قاسم زاده شهردار اصفهان به سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان پیامی ارسال کرد:

جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، بازتاب شور و نشاط نسل آینده ساز کشورمان در عرصه سینماست.

این جشنواره که سالهای زیادی در اصفهان برگزار شده است، نه تنها فرصت نمایش فیلم هایی ارزشــمند را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورده و موجب تربیت نسلی از فیلم ســازان برجسته شده، بلکه بستــری برای نمایش قدرت سینما در تقویت امید و افتخار ملی برای آن هاست.

تمدن سازی لاجرم با احیا و تقویت و بروز عناصر هویتی حاصل می‌شود که اگر بر طراحی و اجرای این رویداد کودکانه و نوجوانانه اهتمام شود، آیندگان ایران اسلامی بیش از ما جلودار اعتلای فرهنگ اصیل و غنی ایران که برخاسته از دین خواهی مردمانمان است، خواهند بود.

از همین رو، شهرداری اصفهان در این سالها تلاش کرده تا چراغ جشنواره پرفروغ باشد. از خدای مهربان، آینده‌ای روشن، همراه با سلامتی و شادکامی برای همه کودکان و نوجوانان ایران و جهان خواستارم.

شایان ذکر است سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان برگزار می شود.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار