رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: همزمان با آغاز سفر‌های تابستانی از ابتدای تیر تا دهم مهرماه امسال، ۴۱۰ هزار و ۱۶۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی این شهرستان بازدید کردند.

«ابراهیم جلیلی» روز دوشنبه گفت: باغ تاریخی سیفیه، مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و مینی‌وُرلد رتبه نخست بازدیدها را به خود اختصاص دادند و آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی اظهار کرد: در این مدت ۵۲ هزار و ۲۰۳ نفر در مراکز اقامتی زیرپوشش میراث فرهنگی اقامت کردند که ۲۰ هزار و ۴۰۵ نفر معادل بیش از ۳۹ درصد مسافران و گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی اقامت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ادامه داد: حدود ۶۰ درصد مسافران نیز در اقامتگاه‌های غیر رسمی همچون خوابگاه‌های دانشگاه‌های ملی و آزاد، خانه معلم و مراکز اسکان آموزش و پرورش اقامت کردند.

جلیلی بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ واحد اقامتی دارای مجوز شامل هتل، متل، خانه مسافر، خانه‌های بوم‌گردی، میهمانپذیرها، هتل آپارتمان و مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی در این شهرستان فعال است که در ایام تابستان با ظرفیت ۱۰۰ نفر و ۴۰۰ تخت آماده اقامت مسافران بودند.

وی یادآور شد: در کنار مراکز اقامتی زیرپوشش میراث فرهنگی، از ظرفیت خانه معلم و مراکز اقامتی و خوابگاه‌های دانشگاه‌های ملی و آزاد ملایر نیز استفاده کردیم و عده‌ای از مسافران هم در بوستان‌ها و مراکز گردشگری چادر زدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در این مدت ۶۰ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی تحت پوشش ما انجام شد که حتی یک مورد شکایتی از این مراکز نداشتیم.

حضور بیش از ۱۶۵ هزار گردشگر در جشنواره‌های ملایر

جلیلی با اشاره به رونق برگزاری جشنواره‌های مختلف در ملایر، اظهار کرد: بعد از ایام محرم و صفر برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری ۱۶ جشنواره ذیل پنجمین جشنواره ملی مبل و منبت انجام شد که به مدت یکماه از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه ۱۴ جشنواره برگزار و ۲ جشنواره دیگر باقی مانده است.

وی جشنواره مبل و منبت، جشنواره غذا، خوشه برتر انگور، بادام ضربعلی، گردو و بادام علی‌آباد دمق، گردهمای ماشین‌های کمپر، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، جشنواره فرش روستای کسب؛ جشنواره ترشیجات و شوریجات سامن و آلبالو زنگنه، جشنواره شیره‌پزی و میلاد حضرت رسول(ص) را از جمله این جشنواره‌ها برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ادامه داد: در مدت زمان برگزاری جشنواره‌ها در جهان شهر ملایر، بیش از ۱۶۵ هزار نفر در این جشنواره‌ها حضور پیدا کردند که در مقایسه با سال‌های قبل بی‌سابقه است.

فعالیت بیش از ۴۰ هزار نفر در هنرصنعت مبلمان منبت

جلیلی با بیان اینکه برگزاری ۱۶ جشنواره در یکماه برای اولین بار است که در پیک گردشگری و هفته گردشگری ملایر پیش‌بینی شد،افزود: تفاوت امسال این جشنواره‌ها در تبلیغات بسیار خوب در کل کشور بود که از طریق فضای مجازی، شبکه‌های سراسری و بلاگرها انجام شد و مسافرانی وارد ملایر شدند که تاکنون این شهر را تاکنون ندیده بودند.

وی گفت: براساس اظهار مراکز پذیرایی، فروشگاه‌ها و مراکز اقامتی این شهرستان؛ جشنواره مبل و منبت به لحاظ فروش و حضور گردشگران بسیار عالی بود و یکی از بهترین جشنواره‌هایی بود که در سنوات اخیر برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم و در مجموع بیش از ۴۰ هزار نفر در هنرصنعت مبلمان منبت فعالیت می‌کنند.

 تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع:ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.