عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایجاد فضا‌های ورزشی به کاهش بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ایجاد فضا‌های ورزشی می‌تواند به افزایش تحرک و سلامت عمومی جامعه کمک و از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی جلوگیری کند.

مهرداد سی منی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی عروقی یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشتی در جهان است، افزود: بیش از ۳۰ درصد مرگ‌ومیر‌های جهانی به این بیماری‌ها مرتبط است و از هر سه نفر، یک نفر به نوعی با عوارض این بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با یادآوری ۲۹ سپتامبر به عنوان روز جهانی قلب، خاطرنشان کرد: این روز به منظور افزایش آگاهی درباره بیماری‌های قلبی و عروقی و تشویق به اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از این بیماری‌ها نام‌گذاری شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: فدراسیون جهانی قلب از سال ۲۰۰۵ به‌منظور کاهش بار بیماری‌های قلبی و عروقی اقدام به برگزاری رویداد‌های مختلفی می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ای که هر فرد می‌تواند برای حفظ سلامت قلب خود انجام دهد گفت: تحرک بدنی، رژیم غذایی سالم و کنترل عوامل خطر مانند فشار خون و دیابت از جمله اقداماتی است که به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند.

سی منی با اشاره به علائم هشدار دهنده گرفتگی عروق قلب خاطرنشان کرد: درد قفسه سینه، تنگی نفس و عرق سرد از جمله علائمی است که باید جدی گرفت و در صورت بروز، مراجعه به پزشک ضروری است.

وی با اشاره به کمبود فضا‌های ورزشی عمومی در شهر کاشان افزود: از مسئولان درخواست می‌کنیم تا به ایجاد محیط‌های مناسب برای ورزش و فعالیت‌های همگانی توجه بیشتری داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: ایجاد فضا‌های ورزشی می‌تواند به افزایش تحرک و سلامت عمومی جامعه کمک و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند.

وی گفت: برای بهبود وضعیت سلامت قلب در جامعه، از شهروندان درخواست می‌کنیم تا با پیروی از سبک زندگی سالم و انجام معاینات دوره‌ای از ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار