مدیر اجرایی یونیسف هشدار داد آسیب‌های کودکان غزه تا آخر عمر با آنان همراه است و حتی ممکن است نسل‌های بعدی را تحت تاثیر قرار دهد.  

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف هشدار داد به دلیل جنگ غزه که یک سال طول کشیده و تقریبا تمامی مردم را در سرزمین خود آواره کرده، کودکان فلسطینی که در این نوار محاصره شده زندگی می‌کنند با آسیب‌های روحی «جدی» مواجه هستند که برخی از آنها تا آخر عمر ماندگار است و برخی حتی ممکن است به نسل‌های بعدی منتقل شود. 

به گزارش الجزیره، راسل گفت: «اگر واقعا از چشم یک کودک به غزه نگاه کنید، این منطقه یک جهنم است. غذا و آب تمیز بسیار کم است. کودکان بسیار آسیب دیده‌اند. حتی اگر مواد غذایی و تجهیزات بیشتری را هم برای آنان تامین کنیم، باز هم این آسیب‌ها مادام‌العمر است و برخی نسل‌های بعدی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد». 

یک سال حملات هوایی و بمباران مداوم در غزه، زندگی کودکان فلسطینی را به شدت دچار بحران کرده است. کودکان هر روز با خشونت بی‌اندازه، ترس، از دست دادن اعضای خانواده، آوارگی، گرسنگی و ویرانی مواجه هستند. آنان با سرعت بی‌سابقه‌ای بر اثر بمب و گلوله‌های نظامیان صهیونیست جان خود را از دست می‌دهند و اگر زنده بمانند با گرسنگی و بیماری رو به رو هستند. 

بیش از ۱۴ هزار کودک فلسطینی طی این جنگ به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر مفقود شده‌اند. همچنین ۳۵ کودک فلسطینی به دلیل سوء تغذیه و کم‌آبی در میانه محاصره شدید رژیم اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار