فرماندار فهرج گفت: با هدف خدمت رسانی بیشتر به عشایر، نمایندگی امور عشایر شهرستان فهرج از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

 امروز به مناسبت روز روستا و عشایر، جشنواره بزرگ روز روستا و عشایر شهرستان فهرج در مجموعه ورزشی روستای سکهور، بخش نگین کویر با حضور حجت الاسلام علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام طالبی فرد امام جمعه فهرج، سعیدنیا فرماندار فهرج، مدیر کل امور اقتصادی، مدیر کل امور روستایی، مدیر کل امور عشایر، مسئول بسیج عشایری استان و مسئولان محلی و مردم شهرستان فهرج برگزار شد.

حسین سعیدنیا، فرماندار شهرستان فهرج ضمن تبریک ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر خدمت روستاییان و عشایر قهرمان گفت: جشنواره روز روستا و عشایر با هدف ایجاد نشاط و شادابی و با اجرای مجموعه‌ای از بازی‌های محلی، پخت غذا‌های محلی و احیای آیین‌های محلی که به فراموشی سپرده شده بود و تشکر از زحمات روستاییان و عشایر که نقش ارزنده‌ای در تامین امنیت غذایی کشور و سایر حوزه‌ها دارند، برگزار شد.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد جمعیت شهرستان فهرج در روستا‌ها زندگی می‌کنند، همچنین بیش از ۶ هزار نفر جمعیت شهرستان را عشایر تشکیل می‌دهند که می‌طلبد برای این قشر زحمتکش و فعال که به عنوان پیش قراول در روستا‌ها در همه حوزه‌ها به خصوص چرخه مواد غذایی و سایر موارد هستند، کار‌هایی را انجام بدهیم. 

 سعیدنیا با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در چند سال گذشته در روستا‌های شهرستان رخ داده است، تصریح کرد: با هدف خدمت رسانی بیشتر به جامعه عشایری شهرستان، نمایندگی امور عشایر از امروز رسما در محل مدیریت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد و فعلا ۲ روز در هفته به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

وی از عوامل برگزاری این جشنواره که بیش از ۱۰ شبانه روز زحمت کشیدند، تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار